Dezbatere publică: Încă o nouă materie pe care o vor studia elevii români, din 2022

Elevii români vor învăța o nouă materie din viitorul an școlar – 2022-2023. Klaus Iohannis a promulgat legea pentru introducerea educației pentru mediu în școlile din România. Tot luni, șeful statului a anunțat că marți este lansat în dezbatere publică Raportul „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, elaborat de Grupul de lucru pe tema educației cu privire la schimbări climatice și mediu înființat la nivelul Președinției.

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care pune bazele unei strategii privind educația pentru mediu în școlile din România, urmând ca raportul, elaborat la nivelul Administrației Prezidențiale, în sprijinul acestui obiectiv să fie lansat în dezbatere publică marți, 11 ianuarie, potrivit Administrației Prezidențiale.

Președintele României, Klaus Iohannis, a promovat constant educația, protecția mediului și combaterea schimbărilor climatice ca teme prioritare ale mandatelor sale. Pentru a genera politici publice și soluții concrete în aceste domenii, președintele Klaus Iohannis a decis organizarea, la nivelul Administrației Prezidențiale, a unor formate diverse de lucru, unele mai ample, desfășurate pe parcursul mai multor ani, precum cele care s-au finalizat cu Proiectul România Educată, altele pe subiecte punctuale, precum grupul de lucru pe tema „Combaterea schimbărilor climatice: o abordare integrată”, înființat la începutul anului 2022.

Totodată, începând cu anul 2021 funcționează Grupul de lucru pe tema educației cu privire la schimbări climatice și mediu, care reunește reprezentanți ai Administrației Prezidențiale, ai Ministerului Educației, ai Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, ai instituțiilor de învățământ, ai elevilor, ai profesorilor și ai părinților, precum și ai unor ONG-uri cu experiență relevantă. 

Documentul vizează învățământul preuniversitar

Obiectivul principal al acestui grup de lucru este să contribuie la îmbunătățirea calității educației privind schimbările climatice și mediul, prin dezvoltarea unui program de educație pentru climă la nivel național. Tocmai de aceea, unul dintre criteriile principale avute în vedere pentru selectarea membrilor grupului l-a constituit experiența anterioară în elaborarea și implementarea unor proiecte educaționale în materie de schimbări climatice și mediu. Grupul de lucru s-a reunit în mod constant pe parcursul anului 2021 pentru a aborda teme legate de infrastructură, formarea cadrelor didactice, aria curriculară, materialele didactice, instrumentele digitale pentru educația privind clima, activitățile educative în natură ș.a. Toate aceste elemente au fost sintetizate în raportul Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile, care va fi lansat marți, 11 ianuarie 2022, la Palatul Cotroceni, în dezbatere publică. 

Documentul vizează învățământul preuniversitar și lărgirea accesului la educația privind schimbările climatice și mediul și include o serie de propuneri și de măsuri concrete. Odată implementate, toate acestea vor crește expunerea elevilor la informații referitoare la factorii care duc la degradarea mediului și accelerează schimbările climatice. În același timp, s-a avut în vedere și componenta practică, asigurând astfel elevilor și contextul pentru a se implica, pe parcursul școlarizării, în activități aplicate de protecție a mediului înconjurător. 

Președintele României a promulgat luni, 10 ianuarie 2022, legea care pune bazele unei strategii privind educația pentru mediu și încurajează formarea de competențe de mediu în rândul elevilor, prin includerea acestora în domeniile de competențe ale curriculumului național pentru învățământul primar și gimnazial. Raportul Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile, care va fi lansat mâine în dezbatere publică, reprezintă un prim pas pentru a dezvolta concret această strategie, se mai arată în comunicatul de presă.

2 COMENTARII

  1. Obiectivul principal al acestui grup de lucru este să contribuie la îmbunătățirea calității educației ? La naiba !
    Cum să te pensionezi la 45 de ani și să trăiești până la 95 de ani, având în vedere puterea inflației?
    Aceasta este o întrebare foarte bună în casa ticălosului.
    Putem face tot posibilul pentru a investi și a economisi, dar acest lucru ne poate duce doar atât de departe.
    A investi înseamnă a juca ofensă. Trebuie să jucăm și noi în apărare?
    Să ieși la pensie la 45 de ani e un act profund imoral. Purtăm pe umeri o minoritate tot mai întinsă, care pretinde semenilor să o întrețină.
    ”Ne raportăm la restul vieții atunci când avem 42 sau 45 de ani, adică atunci când suntem de fapt la jumătatea vieții, când unii aduc pe lume un copil, când se gândesc să-și construiască o casă ori chiar să-și întemeieze o familie. Abia intrați efectiv în tumultul vieții, în deplinătatea puterilor noastre fizice și psihice, decidem brusc că nu mai avem chef să lucrăm pentru ceilalți și le cerem să ne finanțeze cealaltă jumătate a vieții”.

    Pensiile speciale ale parlamentarilor au fost eliminate? Ce se va întâmpla însă cu grosul pensiilor speciale din România?

    Elevii români vor învăța o nouă materie din viitorul an școlar – 2022-2023 ? Să privim foarte serioși către viitor si să nu ne batem joc de ai noștri copii care nu dispun nici măcar de un calculator second hand la ei acasă.

    • Pina la ce ora o sa tineti copii nostri la scoala? Trebuie scos atunci o alta materie, ora fiindca si acum sunt supraincarcati, fata mea are 8,7 ore in fiecare zii in clasa a 7! Ajunge acasa obosita, trebuie sa invete din 7,8 materii pentru ziua urmatoare! E prea mult! Asta e parerea mea ca parinte!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...