Din Cluj, direct în jurul lumii. Două românce, alese pentru un job de vis, din 16.000 de candidați

Publicat: 02 aug. 2025, 22:28, de Corina Oprea, în LIFESTYLE , ? cititori
Din Cluj, direct în jurul lumii. Două românce, alese pentru un job de vis, din 16.000 de candidați

Două tinere din Cluj-Napoca au fost selectate într-un proiect internațional inedit, care le oferă 10.000 de euro ca să călătorească timp de o lună în jurul lumii. Ele fac parte dintr-un grup restrâns de doar șapte echipe alese dintre peste 16.000 de aplicanți din întreaga lume.

Cum au ajuns aici tinerele din Cluj

Proiectul, supranumit de organizatori „jobul de vis”, nu e decât despre vacanță, ci despre un experiment de mobilitate: călătorii cu buget limitat, dar experiențe bogate.

Destinațiile pe care le vor vizita includ țări spectaculoase și foarte diferite: Kazahstan, Japonia, Coreea de Sud, Fiji, Noua Zeelandă și Bolivia.

Pentru a ajunge printre cele șapte echipe finaliste, Julia și Nora au realizat un videoclip amuzant și sincer, care a atras atenția juriului internațional. Însă momentul în care au aflat de competiție a fost cât se poate de întâmplător. Nora, care lucrează în domeniul ONG-urilor culturale, a fost anunțată chiar de fratele ei.

„Fratele meu mi-a zis: «Uite, Nora, am un job pentru tine!» Şi mi-a arătat o reclamă care suna prea bine să fie adevărată. Scria acolo:« 10 mii de euro, du-te în lume şi fă ce vrei».”

Destinația preferată: acolo unde sunt rechini

Chiar dacă lista de destinații este impresionantă, una dintre ele le-a stârnit entuziasmul în mod special. Julia, studentă la psihologie în Olanda, a mărturisit că Fiji este locul pe care îl așteaptă cu cel mai mare interes. Motivul? Posibilitatea de a face scufundări printre rechini.

„Din toate insulele alea exotice pe care le aveam, m-am uitat care are scuba diving cu sharks. Şi Fiji are. Pentru Fiji sunt cea mai încântată.”, a explicat una dintre tinere.

În ciuda aparențelor, proiectul nu este o vacanță fără griji. Participantele vor trebui să se descurce cu un buget limitat, să documenteze fiecare pas al călătoriei și să arate publicului cum pot călători inteligent și eficient. Suma care le rămâne la finalul lunii – adică ce nu cheltuiesc – va rămâne în posesia lor.

Organizatorii spun că ideea e să arate lumii că experiențele de neuitat nu necesită bugete uriașe, ci mai degrabă curaj, planificare și o doză de flexibilitate.

„Vrem să arătăm că nu trebuie să cheltuieşti mulţi bani ca să călătoreşti, că e accesibil pentru toată lumea, dacă eşti dispus să sacrifici puţin confortul.”, explică Daniela Chovancová, reprezentantă a organizatorilor