Doar zona de Centru-Vest și Bucureștiul au o densitate de căi ferate comparabilă cu cea din UE

În 2019, cele mai dense rețele feroviare din UE au fost observate în două regiuni de capital: Berlin în Germania (698 km de căi ferate pe 1.000 kmp) și Praga în Cehia (491 km pe 1.000 kmp). Conform Eurostat, România, în schimb, are o densitate de căi ferate între 50 km și 75 km la 1.000 kmp în zona de centru-vest și de peste 95 km la 1.000 kmp în zona București. În restul țării, densitatea e de sub 50 km la 1.000 kmp.

Au fost urmate de Hamburg în Germania (395 km pe 1.000 kmp), regiunea de capital a Ungariei – Budapesta (390 km pe 1.000 kmp) și Bremen în Germania (337 km pe 1.000 kmp). Pentru a marca Anul European al Căii Ferate, ne uităm la densitatea rețelelor noastre feroviare, care este în general cea mai mare în regiunile de vest și centrale ale UE.

Densitățile ridicate din regiunile capitalei pot reflecta, printre alți factori, suprafața relativ mică acoperită de majoritatea regiunilor capitalei și densitatea mare a populației, precum și prezența terminalelor / stațiilor principale din care liniile de cale ferată tind să radieze spre exterior.

Distribuția regională a infrastructurii feroviare este, de asemenea, determinată de evoluțiile istorice regionale specifice, de caracteristicile geografice ale acestora, precum și de prezența activităților economice, cum ar fi industriile grele sau infrastructurile portuare. Hamburg și Bremen sunt două regiuni mai mici în care liniile extinse de transport de marfă către și de la porturile maritime contribuie la densitatea mare a liniilor de cale ferată.

Liniile de cale ferată pentru transportul de marfă joacă, de asemenea, un rol de lider în mai multe regiuni în care industriile cărbunelui și siderurgiei rămân importante, precum regiunea Saarland din vestul Germaniei (134 km pe 1.000 kmp) și Śląskie din sudul Poloniei (156 km pe 1.000 kmp).

După cum se vede pe hartă, densitatea cea mai mare a căilor ferate din UE e în Germania, Ungaria, vestul Poloniei, estul Franței și Italia.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole