Două asocieri, conduse de „Erbașu” și „Dimex”, au depus oferte pentru un sector de 23 km din Canalul Siret – Bărăgan
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/05/WhatsApp-Image-2025-05-29-at-20.55.34.jpeg)
Două asocieri de firme de construcții au depus oferte pentru construirea unui sector de 23 km din Tronsonul 2 al Canalului Siret – Bărăgan, o etapă care ar fi un pas important în reluarea lucrărilor la acest canal, care va asigura irigarea gravitațională a 700.000 ha din Bărăgan.
După încă un an de promisiuni, va fi reluată construirea Canalului Siret – Bărăgan, al cărui principal avantaj este că va asigura irigarea gravitaţională a 700.000 ha din Bărăgan, adică fără grupuri de pompare, deci fără costuri energetice. Mai ales în condițiile secetei din ultimii ani, este un obiectiv foarte important.
În martie 2024, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, anunța că în luna martie (2024) vor fi reluate lucrările la Canalul Siret – Bărăgan în baza unei finanțări europene. Această promisiune venea după ce fermierii s-au plâns că seceta le-a afectat culturile şi există riscul ca multe suprafeţe agricole să rămână nelucrate.
Acum, după un an, se face, în sfârșit, un pas important în reluarea lucrărilor la canal. Agenția Națională de Îmbunătțiri Funciare (ANIF) a lansat procedura pentru atribuirea contractului de construire a unui tronson de 23 de kilometri de canal.
Construirea acestui tronson de 23 kilometri nu contează prea mult în ansamblul lucrărilor de realizare a acestui obiectiv, deoarece Canalul Siret – Bărăgan are o lungime totală de 190 km și străbate județul Vrancea, județul Brăila în zona limitrofă cu județul Galați, de unde traseul este spre sud, prin zona Râmnicu Sărat – Buzău, terminalul fiind la Lacul Dridu, la nord de București.
Două asocieri conduse de „Erbașu” și „Dimex” au depus oferte pentru construirea tronsonului de 23 km
Pentru contractul în valoare de aproximativ un miliard de lei au fost depuse două oferte din partea unor asocieri de firme de construcții.
Prima asociere este formată din firmele Construcții Erbașu (lider), Olt Proiect-Slatina, Double A Trust, Electro-Alfa International, Troia Premium Construct SRL, Naco Express.
Din cea de a doua asociere fac parte Dimex-2000 Company (lider), Aqua Prociv Proiect SRL, Aquaproiect, Hidroconstructia, Global Industrial, Cml.Ro SRL.
Contractul vizează elaborarea documentaţiilor de proiectare și asistența tehnică din partea proiectantului, la pachet cu execuţia lucrărilor la obiectivul de investiţii „Canalul Magistral Siret Bărăgan etapa I, tronson km 0+000 – km 23+372” în județul Vrancea.
Vor fi irigate gravitațional 700.00 ha din Bărăgan și va fi posibil transport naval, cu barje, de la Focșani – Galați – Brăila la București
Proiectul Canalului Siret – Bărăgan are mai multe utilități. În primul rând, ar asigura irigarea gravitaţională a 700.000 ha din Bărăgan, producţiile suplimentare fiind cifrate la 100 milioane euro. Canalul va fi și o cale de transport naval de mărfuri, cu barje, între zona Focșani- Galați – Brăila și București.
Construirea Canalului Magistral Siret–Bărăgan a fost aprobată prin Decretul 394/10.01.1986, dar lucrările începute în anii 80, au fost subfinanțate după 1990.
Datele tehnice ale proiectului
- Lungimea canalului: 190 km.
- Repere geografice: Canalul parcurge traseul între Acumularea Calimăneşti de pe Siret (judeţul Vrancea) şi Lacul Dridu, situat la nord de Bucureşti, pe râul Ialomiţa.
- Lăţimea canalului la suprafaţa apei: 57 m
- Adâncimea canalului : 7 m
- Lăţimea la bază: 20 m
Utilitatea proiectului:
- Asigură apa pentru irigaţii în nordul şi centrul Câmpiei Bărăgan, respectiv: 518.000 ha – în anii secetoşi și 700.000 ha – în anii medii
- Asigură apa necesară pentru utilităţi industriale la un debit de 5 m/s
- Elimină riscul producerii inundaţiilor în Lunca Siretului, fiind alimentat din Acumularea Calimăneşti, din Vrancea.
- Cale de transport naval între Focşani, Brăila, zona adiacentă Galaţi şi Bucureşti. Conform pct 5.03 din capitolul „Reţele de căi navigabile interioare şi porturi” din Planul de Amenajare a Teritoriului Naţional elaborat de Ministerul Transporturilor. Dacă ar fi realizat acest canal ar deveni porturi localităţile Mărăşeşti, Focşani, Râmnicu Sărat, Buzău şi Dridu.