După „Kaufland” și „Lidl”, Protecția Consumatorului Galați a amendat și  „Auchan” și „Penny”

După ce au câștigat un loc important pe piață, retailerii nu prea își mai respectă clienții, încercând să facă bani și prin practici comerciale înșelătoare, cum ar fi afișarea unui preț la raft și încasarea unui preț mai mare la casa de marcat, sau scoaterea la vânzare a unor produse depreciate.

După ce în ultimele două luni, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Galați a sancționat dur două din cele trei magazine „Kaufland” și trei din cele patru magazine „Lidl” din oraș, acum au fost sancționat unicul magazin „Auchan” și toate cele cinci magazine „Penny” din județ, patru la Galați și unul la Tecuci.

În timp ce legumele și fructele românești nu-și găsesc loc pe rafturi, cumpărăm legume și fructe din import depreciate

După aceste controale la magazinele „Kaufland”, „Lidl”, „Penny” și „Auchan”, putem trage și o primă concluzie, anume că toate aceste magazine, indiferent de lanțul de retail din care fac parte, au în comun scoaterea la vânzare a unor fructe și legume depreciate.

Deși producătorii români de legume și fructe nu au acces în magazine și găsim pe rafturi în cea mai mare parte produse din import, acestea nici măcar nu sunt într-o stare care să le facă vandabile. Sunt stricate. E ca și cum am cumpăra ce aruncă alții, în timp ce fructele și legumele românești sunt aruncate la gunoi pentru că nu au loc pe rafturile retailerilor.

Au fost amendate toate magazinele „Penny” și „Auchan”. Valoarea amenzilor, 112.000 lei

„Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Galați a derulat o serie de acțiuni de control la toate cele 6 magazine din județul Galați, parte a lanțurilor de retail <<Auchan>> și <<Penny>>. 

În urma neregulilor constatate, comisarii CJPC Galați au aplicat următoarele sancțiuni: 8 amenzi contravenționale în valoare de 112.000 lei, două avertismente și oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, dar și propunerea unei decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare”, se spune în comunicatul CJPC Galați.

Neregulile cele mai frecvent întâlnite la magazinele „Penny” și „Auchan” au fost folosirea unor vitrine frigorifice cu impurități în strat grosier din resturi alimentare și lichide scurse, ambalaje pline de praf, prezența unui strat de praf pe ambalajele produselor, dar și comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheață.

O altă neregulă, descoperită la toate magazinele este „comercializare unor fructe și legume cu modifiări organoleptice”.

La capitolul „practici comerciale înșelătoare”, cele mai frecvent întâlnite sunt ofertele înșelătoare, respectiv „comercializarea unor pachete de produse, spre exemplu <<Superofertă – 3 bucăți la preț de 2>>, iar din calculele efectuate, s-a constatat ca informația este înșelătoare”.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole