AvtoVAZ a prezentat primul crossover din istoria uzinei din Sankt Petersburg – o mașină numită Lada Azimut, arată Rostec pe canalul său de Telegram. Lada Azimut a fost construită pe platforma rusească Vesta. Gama de motoare de pornire este formată din motoare de 1,6 și 1,8 litri, cu 120 și respectiv 132 CP. Transmisiile sunt „mecanice” cu 6 trepte și o cutie automată variabilă (CVT).
În viitor, este planificată o versiune cu motor turbo cu o capacitate de 150 CP și o transmisie automată clasică. Mașina este echipată cu un nou sistem multimedia cu ecran de 10 inci.
Evident, aceasta este o exagerare. Cel puțin la exterior, mașina seamănă cu un număr imens de produse noi, „fără chip” ale industriei auto chineze. Cineva o compară cu crossover-ul compact Haval Jolion (aparent, departe de a fi cel mai rău exemplu al industriei auto chineze).
În general, internauții au întâmpinat-o pe Lada Azimut cu mai mult decât reținere.
„Acum zece ani, ar fi fost relevant, dar acum arată ridicol. Bineînțeles, e mai bine decât nimic… Dar! A trecut prea mult timp”, scrie unul dintre ei.
„Ce mașini sărace au început să producă”, spune altul.
Industria auto rusă
Anul trecut rușii au prezentat un nou model de AvtoVAZ, numit Lada Iskra. Acesta este poziționat ca „ceva între Granta și Vesta”. Lada Iskra a fost construită pe platforma CMF-B-LS de la Renault-Nissan, pe care au fost create și alte mașini.
Tot anul trecut, rușii au prezentat noile modele Volga, dar mașinile s-au dovedit a fi, de fapt, dezvoltări chinezești. Singurul lucru care le diferențiază de modelele originale chinezești este grila cromată a radiatorului.