EXCLUSIV: Care este secretul recepției magistralei de metrou M5 Eroilor-Drumul Taberei, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 ani

Publicat: 11 sept. 2020, 12:15, de Mariana Chirila, în News , ? cititori
EXCLUSIV: Care este secretul recepției magistralei de metrou M5 Eroilor-Drumul Taberei, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 ani

Guvernul tot amână aşteptata inaugurarea pentru public a magistralei de metrou M5 Eroilor-Drumul Taberei, din diverse motive: ba apar pânzele freatice la staţia Eroilor, ba nu avem sistemele de siguranță puse în funcţiune, improvizăm, toate din scurt.

Vorbim de un proiect început acum peste 10 ani, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani, era vorba să inaugurăm în iunie, ba în iulie, ba în septembrie. Motivele reale ale acestei întârzieri, ale acestor amânări ar fi cu totul altele, fiind vorba de modul în care a fost în general gestionat proiectul. Avem o magistrală de metrou nou construită, dar nu avem rame (trenuri) adecvate pentru ea. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a decis să fie luate rame de pe celelalte magistrale. Acum apar două mari nelămuriri, una din ele chiar nu este cunoscută călătorilor
I Ce facem cu capacitatea de transport a publicului, mai bine zis cu cadenţa trenurilor pe vechile magistrale, dacă vor disloca un număr de rame pentru M5? Unde va fi avantajul extinderii reţelei de metrou dacă se vor rări trenurile? Nu mai spun de orele de vârf.
II. Pe holurile Ministerului Transporturilor se aude că echipamentele de siguranță montate pe magistrala M5, nu au sisteme echivalente pe nici una dintre ramele utilizate deja la METROREX. Adică nu există acel timp de echipamente la bordul ramelor. Ne referim la sistemul de semnalizare, adică cel de siguranță prin care este gestionat traficul la metrou. Cel care previne ciocnirea ramelor de metrou, acostările sau alte evenimente nedorite. Se nasc următoarele întrebări:

În condițiile în care nu există compatibilitate între echipamentele de la infrastructură și cel de pe rame, cum se previne ciocnirea ramelor in circulatie?

În aceste condiţii cum se va circula în siguranță cu public călător pe magistrala M5, după inaugurare?

Ce sistem de circulație va fi adoptat şi câte trenuri de metrou vor putea circula simultan pe M5?