Unul dintre cele mai „atractive” ministere pentru managerii provizorii sau cu contract de mandat, conform declarațiilor de avere, este cel al Transporturilor.
La ora actuală, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii condus de către useristul Cătălin Drulă are în subordine sau sub autoritate 48 de societății, regii, autorități și spitale.
De fapt, MTI are 14 entități pe domeniul feroviar, câte nouă pe domeniile naval și aerian, 5 la domeniul rutier și 15 spitale. Printre entitățile unde managerul general este remunerat mai bine decât ministrul Transporturilor se numără Romatsa, Registrul Autor Român, Autoritatea Aeronautică Civilă, CN Aeroporturi București SA, Tarom, Administrația Căilor Navigabile sau Portul Constanța.
De fapt, la unele dintre entitățile mai sus menționate, în afara managerului general, sunt o mulțime de directori mai bine remunerați decât ministrul Transporturilor, primul ministru sau președintele țării.
Actualul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, a încasat în 2020 ca ministrul al Transporturilor 166.697 de lei, plus încă 4.260 de lei pentru cele opt zile de ministru de Interne.
Practic, acesta a încasat în total 170.957 de lei, ceea ce înseamnă 14.246 de lei/lună, adică aproape 3.000 de euro/lună.
PUTEREA va prezenta o listă a managerilor de la entitățile aflate sub tutela Ministerului Transporturilor și Infrastructurii care sunt plătiți regește:
George Adrian Dincă – Registrul Auto Român (RAR) – 498.685 de lei pe an – circa 8.800 de euro lunar.
Nicolae Stoica – Autoritatea Aeronautică Civilă – 40.632 de lei pe lună, adică circa 8.300 de euro.
Mihăiță Ursu – TAROM – 37.000 de lei/lună – circa.7.700 de euro.
Daniel Georgescu – Administrația Căilor Navigabile Constanța – 27.967 lei/lună – circa 6.000 de euro.
Marius Adrian Cojoc – ROMATSA – 306.087 de lei pe an – circa 5.400 de euro, dar remunerația acestuia este pentru funcția anterioară celei de numire ca director general, adică cea de director economic.
La Autoritatea Aeronautică Civilă, CNAB, în special la Romatsa, există o serie de directori care sunt remunerați regește, adică mai mult decât ministrul Transporturilor, premierul și președintele țării.
Printre „bancherii” de la Romatsa se numără:
Adrian Valentin Florea – director DR București – 604.703 lei pe an – circa 10.400 euro/lună.
Valentin Cimpuieru – director Departament Tehnic Dezvoltare Romatsa – 527.174 de lei pe an – circa 9.300 euro/lună, în prezent este director general interimar.
Mircea Cosmin Dumitrescu – director tehnic Romatsa – 472.000 de lei pe an – circa 8.300 euro/an.
Dragoș Titea – director Direcția Juridică și Administrativă Romatsa – 341.144 lei pe an – circa 6.200 euro/lună.
Pavel Cătinean – șef serviciu Romatsa – 315.252 lei pe an – circa 5.500 euro/an.
În aceeași categorie a nababilor cu cei mai sus menționați, adică cei care nu sunt numărul unu în respectivele entități, se mai numără Sorin Encuțescu – director general adjunct AAC – 3.800 euro/lună sau purtătorul de cuvânt al Aeroportului Henri Coandă – Valentin Iordache – 2.800 euro/lună, adică cam cât ministrul Transporturilor.
Dar, numărul directorilor din linia a doua care sunt remunerați mai bine decât ministrul Transporturilor, premierul și președintele țării este mult mai mare, mai ales că unele companii și administrații cum este Administrația Porturilor Maritime Constanța S.A – are site-ul „mort”.