EXCLUSIV. Cine sunt adevărații premieri „premiați” ai Ministerului Transporturilor

Publicat: 01 apr. 2021, 16:21, de Ion Teleanu, în News , ? cititori
EXCLUSIV. Cine sunt adevărații premieri „premiați” ai Ministerului Transporturilor
Catalin Drula

Prin intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență nr 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a apărut o nouă castă a managerilor impuși provizoriu sau cu mandat de patru ani la societățile de sub tutela respectivului minister, remunerați regește, adică de două sau trei ori mai mult decât ministrul, primul ministru sau președintele României.

Sinecurile de lux

Unul dintre cele mai „atractive” ministere pentru managerii provizorii sau cu contract de mandat, conform declarațiilor de avere, este cel al Transporturilor.

La ora actuală, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii condus de către useristul Cătălin Drulă are în subordine sau sub autoritate 48 de societății, regii, autorități și spitale.

De fapt, MTI are 14 entități pe domeniul feroviar, câte nouă pe domeniile naval și aerian, 5 la domeniul rutier și 15 spitale. Printre entitățile unde managerul general este remunerat mai bine decât ministrul Transporturilor se numără Romatsa, Registrul Autor Român, Autoritatea Aeronautică Civilă, CN Aeroporturi București SA, Tarom, Administrația Căilor Navigabile sau Portul Constanța.

De fapt, la unele dintre entitățile mai sus menționate, în afara managerului general, sunt o mulțime de directori mai bine remunerați decât ministrul Transporturilor, primul ministru sau președintele țării.

Ministrul Transporturilor – 3.000 euro/lună

Actualul ministru al Afacerilor Interne, Lucian Bode, a încasat în 2020 ca ministrul al Transporturilor 166.697 de lei, plus încă 4.260 de lei pentru cele opt zile de ministru de Interne.

Practic, acesta a încasat în total 170.957 de lei, ceea ce înseamnă 14.246 de lei/lună, adică aproape 3.000 de euro/lună.

Nababii Ministerului Transporturilor

PUTEREA va prezenta o listă a managerilor de la entitățile aflate sub tutela Ministerului Transporturilor și Infrastructurii care sunt plătiți regește:

George Dincă, RAR

George Adrian Dincă – Registrul Auto Român (RAR) – 498.685 de lei pe an – circa 8.800 de euro lunar.

Nicolae Stoica, AAC

Nicolae Stoica – Autoritatea Aeronautică Civilă – 40.632 de lei pe lună, adică circa 8.300 de euro.

Mihăiță Ursu, Tarom

Mihăiță Ursu – TAROM – 37.000 de lei/lună – circa.7.700 de euro.

Daniel Georgescu, Administrația Căilor Navigabile Constanța

Daniel Georgescu – Administrația Căilor Navigabile Constanța – 27.967 lei/lună – circa 6.000 de euro.

Marius Adrian Cojoc – ROMATSA – 306.087 de lei pe an – circa 5.400 de euro, dar remunerația acestuia este pentru funcția anterioară celei de numire ca director general, adică cea de director economic.

Bancherii de la ROMTSA

La Autoritatea Aeronautică Civilă, CNAB, în special la Romatsa, există o serie de directori care sunt remunerați regește, adică mai mult decât ministrul Transporturilor, premierul și președintele țării.

Printre „bancherii” de la Romatsa se numără:

Adrian Valentin Florea – director DR București – 604.703 lei pe an – circa 10.400 euro/lună.

Valentin Cimpuieru, Romatsa

Valentin Cimpuieru – director Departament Tehnic Dezvoltare Romatsa – 527.174 de lei pe an – circa 9.300 euro/lună, în prezent este director general interimar.

Mircea Cosmin Dumitrescu – director tehnic Romatsa – 472.000 de lei pe an – circa 8.300 euro/an.

Dragoș Titea – director Direcția Juridică și Administrativă Romatsa – 341.144 lei pe an – circa 6.200 euro/lună.

Pavel Cătinean – șef serviciu Romatsa – 315.252 lei pe an – circa 5.500 euro/an.

„Juniorii” bancherilor și ai nababilor

În aceeași categorie a nababilor cu cei mai sus menționați, adică cei care nu sunt numărul unu în respectivele entități, se mai numără Sorin Encuțescu – director general adjunct AAC – 3.800 euro/lună sau purtătorul de cuvânt al Aeroportului Henri Coandă – Valentin Iordache – 2.800 euro/lună, adică cam cât ministrul Transporturilor.

Dar, numărul directorilor din linia a doua care sunt remunerați mai bine decât ministrul Transporturilor, premierul și președintele țării este mult mai mare, mai ales că unele companii și administrații cum este Administrația Porturilor Maritime Constanța S.A – are site-ul „mort”.