EXCLUSIV. Clotilde Armand a anunțat sortarea cu dedicație a gunoaielor, deși primăria are 350 de angajați pentru… sortarea deșeurilor

Publicat: 09 iul. 2021, 10:08, de Ion Teleanu, în News , ? cititori
EXCLUSIV. Clotilde Armand a anunțat sortarea cu dedicație a gunoaielor, deși primăria are 350 de angajați pentru... sortarea deșeurilor

Edilul USR al Sectorului 1 Clotilde Armand a demonstrat în urmă cu vreo două săptămâni că încă habar nu are cum funcționează administrația acestui sector, dar, în schimb, pe modelul companiilor municipale înființate de Firea, a anunțat că Primăria Sectorului 1 va lua locul privaţilor la sortarea deşeurilor.

Clotilde Armand: „Suntem nevoiți să delegăm gestiunea acestui serviciu de sortare pe o perioadă de 3 ani”

Primăria condusă de Clotilde Armand Sectorul 1 a anunțat pe 24 iunie 2021 că va fi prima unitate administrativ-teritorială din România care va avea propria stație de sortare a deșeurilor.

Întreaga infrastructură necesară pentru desfășurarea activității de sortare a deșeurilor municipale care provin de pe raza Sectorului 1 va fi construită pe un teren de 40.000 mp. Până la realizarea propriei stații de sortare, această activitate va fi delegată pe o perioadă de 3 ani.

În premieră în România, în Sectorul 1 vom avea prima stație de sortare a unei primării. Însă, aceasta este o investiție de durată care presupune identificarea unui teren potrivit și, apoi, construirea stației respective. În aceste condiții, pentru că deșeurile trebuie sortate, suntem nevoiți să delegăm gestiunea acestui serviciu pe o perioadă de 3 ani. Pentru noi, protecția mediului printr-o sortare corectă și intensivă a deșeurilor și reducerea cantității de deșeuri care ajung la groapa de gunoi sunt esențiale. Îmi doresc să avem un mediu sănătos în Sectorul 1 pentru noi și pentru generațiile viitoare„, anunță primarul Clotilde Armand.

Omisiune sau… dedicație

Numai că edilul USR al Sectorului 1 nu știe sau se face că nu știe că de aproape, atenție, de doi ani, în această primărie există o direcție care are ca obiect unic de activitate sortarea gunoaielor.

Prin Hotărârea Consiliul Local Sector 1 nr. 259 din 28 august 2019 (vezi documentul în facsimil) s-a aprobat „înființarea, organizarea și funcționarea unui serviciu public de interes local denumit Direcția de utilități publice, salubrizare și protecția mediului Sector 1, cu personalitate juridică, a cărui activitate unică de salubrizare va fi aceea de sortare”.

Direcție cu un șef la 7 angajați

Practic, în scripte, de la sfârșitul lui august 2019, Primăria Sectorului 1 are o direcție care se ocupă cu sortarea gunoaielor. În realitate, această direcție s-a remarcat doar prin faptul că și-a tras mobilier de lux în sediul din Complexul multifuncțional Mureș, dar, mai ales, prin numărul mare de angajați care au cam tăiat frunză la câini.

Această direcție are 117 posturi, dintre care 26 sunt funcții de conducere, adică un director general, trei directori adjuncți, 15 șefi de serviciu și 7 șefi de birou.

Ulterior, prin Hotărârea Consiliul Local Sector 1 nr. 277 din 17.09.2020 (vezi documentul în facsimil), s-a „umflat” numărul de angajați ai acestei direcții, cu, atenție, 231 de funcții contractuale, dintre care 19 funcții de conducere.

Astfel, Direcția de utilități publice, salubrizare și protecția mediului Sector 1, a cărui activitate unică de salubrizare va fi aceea de sortare are 348 de angajați, dintre care 45 cu funcții de conducere, adică unul din șapte angajați e șef.

Câteva întrebări încă fără răspuns

Ca atare, Sectorul 1 are deja o direcție foarte mare care ar trebui să se ocupe de sortarea gunoaielor, a cărei activitate e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire.

Iar, acum Clotilde Armand ne anunță că „suntem nevoiți să delegăm gestiunea acestui serviciu pe o perioadă de 3 ani”. Dar ce au  făcut timp de aproape doi ani de zile armata de angajați ai acestei direcții și cu ce s-au ocupat în afară de încasarea unor salarii foarte mari? De ce pe trei ani și nu pe doi sau patru? Că mai sunt trei ani până la următoarele alegeri locale?

Dar ce vor face timp de trei ani cei aproape 350 de angajați ai direcției care se ocupă numai de sortarea deșeurilor? Nu cumva delegarea gestionării acestui serviciu de sortare pentru trei ani de zile este cu dedicație pentru un mare baron liberal cu afaceri și în acest domeniu că deh cam toți consilieri de la Sectorul 1 au votat această hotărâre?