EXCLUSIV. Grindeanu și Mîndrescu pregătesc puciul corporativ care poate arunca în aer coaliția de guvernare

Haiducia administrativă implementată la Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de către ministrul Sorin Grindeanu prin intermediul secretarului de stat Bogdan Mîndrescu a atins cote incredibile, iar ultima șmecherie regizată de aceștia va arunca în aer coaliția de guvernare.

Scrisoarea de așteptare controlată… de interese politice

Mai multe companii și regii autonome de sub tutela Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au intrat în linie dreaptă pentru desemnarea directorului general conform prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulteriore, adică au fost postate scrisorile de așteptare pentru selectarea directorilor.

Este vorba de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), CFR SA, Metrorex, Tarom, CFR Călători, Registrul Auto Român (RAR) și APDF Galați. Numai că la ora actuală, aceste enitități mai sus menționate, cu excepția CFR SA, sunt conduse provizoriu de directori susținuți și garantați de PNL.

În aceste condiții, actualii directori provizorii au fost deja selectați în vedere obținerii unui mandat de patru ani conform OUG 109/2011. Numai că, potrivit informațiilor noastre, aceste demersuri legale nu sunt agreate de ministrul Sorin Grindeanu, dar mai ales de secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, rămas între timp fără susținerea PSD.

Scenariul lui Mîndrescu pentru directorii liberali corporativi

De câteva săptămâni, Bogdan Mîndrescu, cu girul lui Sorin Grindeanu, a pregătit o mutare șoc la companiile și regiile mai sus menționate. Mai exact, Mîndrescu vrea să anuleze toate scrisorile de așteptare pentru selecția directorilor la aceste companii și regii și,astfel, să se anuleze toate selecțiile privind impunerea directorilor care deja au fost selectați pentru ocuparea acestor posturi.
Practic, nu vrea ca cei selectați pentru ocuparea posturilor de directori să obțină un mandat de patru ani, ci să mențină în continuare conducere provizorie pentru patru luni și cu o prelungire de încă două luni.
Ca atare, deși au fost selectați conform legii, directorii acestor companii și regii, consiliile de administrație, la sugestia și intervențiile lui Mîndrescu, tergiversează semnarea contractelor de mandat cu directorii care au fost selectați conform OUG 109/2011. De ce? Doar Grindeanu și Mîndrescu pot da un răspuns celor de la PNL sau eventual la …DNA!

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Locul din România unde va fi amplasată cea mai mare fabrică de pavaje din sud-estul Europei

Locul din România unde va fi amplasată cea mai mare fabrică...

Investiția majoră care urmează să transforme peisajul industrial din apropierea Bucureștiului va fi amplasată la Bolintin Vale. Aici se construiește o nouă fabrică de...

Sorin Grindeanu se joacă cu patrimoniul Spitalului Clinic C.F. nr.2 București

Graba disperată a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de a transfera gratis baronilor PSD și PNL cele 15 spitale CFR s-a transformat într-o sarabandă de...