Permit oare Facebook și Instagram dezinformarea privind COVID-19?

Dezinformarea în legătură cu COVID-19 şi cu vaccinurile este de mare actualitate și este ceva des întâlnit pe platformele sociale. Potrivit unui studiu realizat de NewsGuard, zece conturi ale Facebook şi Instagram au strâns circa 370.000 de urmăritori în ultimul an, din acest motiv, relatează DPA.

Este vorba despre 20 de conturi, pagini şi grupuri care continuă să promoveze teorii ale conspiraţiei şi afirmaţii false despre COVID-19. Aceste conturi însă, rămân active, câştigând astfel zeci de mii de noi urmăritori.

În astfel de grupuri au fost postate comentarii conform cărora vaccinurile împotriva COVID-19 dăunează copiilor şi sunt nesigure, multe dintre aceste postări controversate nefiind semnalate ca atare de platformele de socializare, relevă studiul NewsGuard.

Raportul menţionează că, deşi unele dintre paginile respective aveau eticheta generată de Facebook prin care se spune că ele conţin postări despre COVID-19, utilizatorilor nu li s-a transmis dacă respectivele informaţii sunt sau nu demne de încredere.

Conform NewsGuard, unele pagini aveau eticheta Facebook cu linkuri spre „cele mai noi informaţii despre coronavirus”, însă platformele nu au depus suficiente eforturi pentru a-i informa pe utilizatori despre veridicitatea surselor folosite în postări de conturile respective pentru a-şi susţine poziţiile.

Grupul de monitorizare a mai precizat că transmite astfel de rapoarte către Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) începând din septembrie 2020, evidenţiind conturile, grupurile şi paginile care răspândesc dezinformări în legătură cu COVID-19, şi că ele sunt folosite de OMS în colaborarea sa cu reţele de socializare pentru a diminua impactul unor astfel de afirmaţii.

Însă NewsGuard susţine că studiul arată că, din momentul în care a început să semnaleze aceste conturi, toate paginile, cu o singură excepţie, au avut parte de o creştere a numărului de urmăritori.

Raportul nostru arată că, deşi sunt atenţionate în mod repetat, Facebook şi Instagram nu îşi protejează utilizatorii de dezinformarea în privinţa COVID-19 şi a vaccinurilor”, a declarat Alex Cadier, director pentru Marea Britanie al NewsGuard şi autor al studiului.

În schimb, nu fac aproape nimic. În ciuda discursului companiei privind angajamentul cu orice preţ şi a atenţionărilor din partea NewsGuard şi a pericolului clar pentru utilizatori, sursele de dezinformare virale şi care provoacă discordie continuă să aibă succes. Facebook şi-a schimbat numele, însă promovarea dezinformării rămâne aceeaşi”, a adăugat el.

Săptămâna trecută, compania Facebook, care deţine o serie de aplicaţii şi servicii, şi-a schimbat numele în Meta.

Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole