FGO a automatizat complet integrarea în sistemul RO e-Factura al ANAF

FGO, o companie de pe piaţa soluţiilor de facturare online, integrare cu contabilitatea şi organizarea digitală a afacerii, a automatizat complet integrarea în sistemul RO e-Factura al ANAF-ului, astfel că toate companiile care au relaţii cu entităţi de stat, respectiv toate cele care comercializează unul dintre cele 900 de produse cu risc fiscal ridicat pot emite automat factura prin FGO, fără alte costuri pentru softuri sau contabilitate.

Potrivit unui comunicat al companiei de software i-Tom Solutions, peste 85% dintre entităţile de stat din România sunt facturate de firmele înregistrate în FGO, iar automatizarea completă pentru transmiterea e-Facturii este deja disponibilă în soluţia FGO şi, de vineri, cel puţin 10.000 de firme vor factura prin platforma Fiscului.

La finalul anului 2021, în România, erau active 1,2 milioane de companii (persoane juridice, exclus ONG-uri, PFA-uri, cabinete de avocatură şi alte cabinete independente). Dintre acestea, peste 700.000 de CUI-uri unice sunt facturate prin FGO. Din totalul lor, 11.500 reprezintă entităţi de stat care, potrivit datelor contabile disponibile în FGO, sunt facturate de cel puţin 15% dintre companiile înregistrate în platformă, prin urmare, cel puţin 10.000 de firme care utilizează FGO vor încărca automat din platformă facturile în SPV-ul ANAF.

De la 1 iulie, firmele vor fi obligate să-şi identifice produsele ale căror facturi trebuie înregistrate în Spaţiul Privat Virtual (SPV) al ANAF-lui, iar acest lucru poate presupune şi costuri suplimentare.

„Facturarea în RO e-Factura este foarte stufoasă, iar un antreprenor care nu utilizează un soft de facturare online precum FGO va pierde mult timp în realizarea paşilor de înregistrare în sistem. La fel de mult timp se va pierde şi în relaţia cu contabilitatea pentru că trebuie identificate produsele cu risc fiscal ridicat pe care respectivul le comercializează. Noi am realizat deja maparea articolelor de genul, iar utilizatorii FGO au opţiunea să urce automat factura la ANAF. Automatizarea cu e-Factura este disponibilă în FGO, la abonamente pornind de la 100 lei/an. Încă din 2017, de la lansarea platformei, ne-am dorit să eficientizăm timpul antreprenorilor, managerilor şi al contabililor. Dacă facem un calcul, noi, prin FGO, am salvat aproape 1 milion de ore cauzate de dubla operare a informaţiilor în contabilitate”, spune Valeriu Filip, cofondator FGO.

Primele care au facturat prin FGO, încă de la începutul acestui an, când integrarea cu sistemul e-Factura a fost disponibilă în platformă, au fost agenţiile de turism şi unităţile de cazare care acceptau vouchere de vacanţă, acestea fiind obligate încă de la 1 aprilie să deconteze prin sistemul statului.

„Probabil, companiile vor avea o perioadă de tranziţie, pentru emiterea facturilor în relaţia cu B2G şi B2B prin e-Factura, înainte de a fi amendate. Pentru moment, nu există un termen până la care firma trebuie să înregistreze factura în SPV-ul deschis la ANAF, ci doar obligativitatea de la 1 iulie de a emite astfel factura”, adaugă Valeriu Filip.

Cele peste 75.000 de firme care utilizează FGO beneficiază gratuit de această integrare, în baza abonamentului. Softul FGO este dezvoltat în parteneriat cu Saga Software, cel mai utilizat program de contabilitate din România, eficientizând astfel relaţia antreprenor – contabil.

Platforma FGO a fost dezvoltată de compania de software i-Tom Solutions şi lansată la 1 ianuarie 2017. A fost dezvoltată în parteneriat cu SAGA Software, cel mai utilizat program de contabilitate din România. În prezent, peste 75.000 de companii folosesc FGO pentru facturare şi gestionarea online a afacerii. Pachetul FGO pentru emiterea rapidă de facturi şi înregistrarea automată în contabilitate este gratuit, iar abonamentele mai complexe care includ şi soluţii de gestionare a afacerii pornesc de la 100 lei/an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole