Flotele de taxiuri sau mașinile de curierat ar putea fi electrice

Publicat: 25 nov. 2020, 19:32, de Cezar Amariei, în Auto , ? cititori
Flotele de taxiuri sau mașinile de curierat ar putea fi electrice
Danemarca buget mașini electrice

Companiile cu flote mari de autoturisme care circulă preponderant în mediul urban ar putea fi încurajate să-și schimbe parcul auto clasic cu unul electric. Măsura ar putea fi subiectul unei scheme de ajutor de stat, a anunțat miercuri Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Conform acestuia, măsura ar avea drept scop reducerea poluării în marile oraşe şi îmbunătăţirea calităţii aerului.

Ne propunem pentru anii care vor urma să nu finanţăm doar autoturisme (electrice – n.r.) pentru persoane fizice, aşa cum se întâmplă astăzi, sau pentru persoane juridice câte una, două, ci să găsim nişte soluţii, nişte mecanisme eficiente de ajutor de stat, pentru ca societăţile de taximetrie, societăţile de curierat şi orice societate care are o flotă consistentă de maşini şi care circulă cu precădere în oraşe să poată să primească o bonificaţie de la Fondul de Mediu, sub formă de ajutor de stat, şi să înlocuiască, dacă se poate şi cu totul, flota respectivă cu maşini electrice. Am constatat cu mare bucurie că municipiul Arad a luat-o înaintea ministerului şi aici există deja numeroase taxiuri electrice pe străzi„, a spus ministrul miercuri, într-o conferință de presă susținută la Arad.

Conform reprezentantului Guvernului, anual în România peste 23.000 de oameni mor prematur din cauza poluării aerului.

Conform datelor prezentate de ministru, Fondul de Mediu a reuşit să finanţeze de la începutul anului mai multe maşini electrice decât a finanţat de la începutul deschiderii programului. Peste 6.000 de autoturisme electrice au fost deja rezevate, motivați și de bonificaţia de 45.000 de lei oferită la achiziţia fiecărui autoturisme electric din România.

O altă preocupare vizează transportul public în comun.

Acolo unde nu permite infrastructura să avem transport în comun electric, ar trebui să avem în cel mai rău caz transport hibrid, care să asigure astfel mai puţină poluare mai ales în oraşele cu mari probleme. Am avut un prim apel, în jur de 100 milioane de euro, ca valoare, a finanţat municipiul Bucureşti, pe de o parte, pe de altă parte a finanţat municipiile Iaşi şi Braşov, pentru că acolo aveam cele mai mari probleme. Urmează să alocăm 480 milioane de lei, care înseamnă peste 100 de milioane de euro, pentru municipalităţile şi aglomerările urbane care au astăzi depăşiri constante de valori ale poluanţilor, mai ales pentru oxizii de azot, acesta este un poluant care vine cu precădere din traficul auto şi care pune în pericol sănătatea populaţiei”, a mai spus ministrul Mediului.