Fostul șef Renault despre echipa actuală: “Rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”

Publicat: 15 feb. 2022, 15:30, de Puterea.ro, în ECONOMIE , ? cititori
Fostul șef Renault despre echipa actuală: “Rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”

Carlos Ghosn, fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, critică situaţia actuală în care se află compania, care vine după pierderi record de opt miliarde de euro înregistrate în 2020, respingând acuzaţiile potrivit cărora ar fi responsabil de problemele grupului auto francez.

Renault, proprietarul Dacia, urmează să publice în data de 18 februarie rezultatele financiare pentru 2021, iar analiştii se așteaptă la o redresare după dezastrul din 2020.

Carlos Ghosn, care în prezent trăieşte în Liban după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare, denunţă într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei „Le Parisien”  un complot între oficialii Nissan şi autorităţile japoneze pentru a-l detrona într-un moment în care se pregătea să organizeze o fuziune între Nissan şi Renault.

El critică situaţia în care se află proprietarul Dacia. „Pentru moment, avem rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”, spune Carlos Ghosn care adaugă că este îndurerat să vadă că „Renault nu mai este decât o umbră a ceea ce era odată”.

Cât despre strategia denumită Renaulution, dezvăluită anul trecut de noul CEO, Luca de Meo, Carlos Ghosn spune că „atunci când anunţi un plan este foarte bine, însă strategia este doar 5%, în timp ce acţiunile şi rezultatele reprezintă 95%”.

Actualul preşedinte al Renault, Jean-Dominique Senard, cât şi directorul general, Luca de Meo au criticat în repetate rânduri strategia lui Ghosn care viza creşterea volumelor de vânzări, în timp ce noua echipă de conducere mizează pe o strategie care prevede vânzări mai mici, dar mai multă profitabilitate.

Carlos Ghosn reamintește, însă, că în 2018 consiliul de administraţie de la Renault i-a cerut să continue strategia de creştere a volumelor de vânzări. În plus, în 2017 alianţa Renault-Nissan a fost cel mai mare constructor auto mondial şi că a obţinut „rezultate excepţionale” iar acum fostul număr 1 mondial a devenit „un mic constructor fragil”, afirmă fostul CEO.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.