Franța vrea să le ofere bani proprietarilor de mașini vechi pentru a le înlocui cu biciclete

Publicat: 14 apr. 2021, 10:30, de Răzvan Zamfir, în Internațional , ? cititori
Franța vrea să le ofere bani proprietarilor de mașini vechi pentru a le înlocui cu biciclete

Franța le-ar putea oferi proprietarilor de mașini vechi 2.500 de euro pentru a-și schimba vehiculele îmbătrânite și poluante cu o bicicletă electrică. Viitorul program e o nouă tentativă a autorităților franceze de a elibera străzile și de a reduce poluarea.

Parlamentarii din Adunarea Națională au aprobat măsura printr-un vot preliminar. A fost un amendament la un proiect de lege privind schimbările climatice care trece prin parlament, care vizează reducerea emisiilor de seră cu 40% în 2030 față de nivelurile din 1990.

„Dacă va fi adoptată, Franța va deveni prima țară din lume care va oferi oamenilor șansa de a tranzacționa un vehicul îmbătrânit pentru o bicicletă electrică sau pliabilă”, a declarat Federația Franceză a Utilizatorilor de Biciclete (FUB).

„Pentru prima dată se recunoaște că soluția nu este de a face mașinile mai ecologice, ci pur și simplu de a reduce numărul acestora”, a spus Olivier Schneider de la FUB.

Orașul de 15 minute

„Orașul de 15 minute” a fost unul din sloganurile primarului Anne Hidalgo în campania de realegere. Aceasta promite o transformare ecologică a Parisului, în care cetățenii să depindă cât mai puțin de automobilul personal.

Definițiile orașului de 15 minute variază în funcție de mai mulți parametri, printre care modurile de transport incluse în acest tip de planificare urbană. Se profilează astfel nevoia clarificării termenului de către urbaniști, pentru a nu ajunge în situația de a fi folosit doar ca slogan politic.

Potrivit unei analize Public Square, o publicație CNU (Congress for the New Urbanism), orașul de 15 minute poate fi definit ca o geografie ideală în care cele mai multe nevoi și dorințe umane pot fi îndeplinite la o distanță de călătorie de 15 minute. În timp ce automobilele pot fi parte din orașul de 15 minute, ele nu pot determina amploarea sau forma urbană a acestuia.

În schimb, orașul de 15 minute este definit de capacitatea sa de a oferi acces la toate nevoile umane, mergând pe jos sau cu bicicleta timp de un sfert de oră sau mai puțin.