Frunza de 30 de milioane de euro a Elenei Udrea stă nefolosită

Publicat: 20 apr. 2022, 09:00, de Otilia Caloian, în Travel
Frunza de 30 de milioane de euro a Elenei Udrea stă nefolosită
Sursa foto: www.dcnews.ro

Vă mai amintiți celebra frunză de palmier, brandul de țară, pe care Elena Udrea a plătit 30 de milioane de euro? Reprezentanții din turism nu-i văd utilitatea și nu se înghesuie să o folosească pe materialele de promovare turistică a României.

Ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, a declarat că brandul de ţară, frunza, lansată pe vremea când Elena Udrea era ministrul Turismului, este în continuare în vigoare, însă nu este folosit aproape deloc. Acea frunză, stabilită ca brandul turistic al României, a costat, la vremea respectivă, fabuloasa sumă de 30 de milioane de euro.

„Este în vigoare. S-au cheltuit acum 10-12 ani 30 de milioane de euro, bani europeni. Este în proprietatea ministerului, stă nefolosit de atunci. Nu e folosit aproape deloc”, a declarat ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, marţi seară, la TVR. Constantin Daniel Cadariu a precizat că a emis un ordin de ministru prin care toate cele 18.300 de unităţi turistice clasificate de Minister să afişeze brandul de ţară, iar în prezent este în pregătire un al doilea ordin, care stabileşte unde va fi acest logo amplasat şi ce dimensiuni trebuie să aibă. El a spus că discută cu aeroporturile pentru a afişa brandul de ţară al României. Ministrul a adăugat că „speră” ca România să atragă anul acesta 1,5 milioane de turişti străini.

De asemenea, ministrul Cadariu a precizat că a decis constituirea unui Consiliu de Brand Turistic Naţional care să dea soluţii în sensul refolosirii brandului, dar şi pentru propune soluţii rapide privind folosirea resurselor din buget pentru marketing şi promovare turistică, până la înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor prin PNRR.

La un moment dat, celebra frunză era promovată pe toate cursele TAROM, la inițiativa fostului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu. Udrea și-a făcut chiar și un selfie cu frunza, în avion și s-a postat pe Facebook, cu mesajul: “Au criticat vehement brandul turistic al României doar pentru că era facut de Udrea, dar uite că și astăzi este folosit. Așa că pun obișnuita, de acum, întrebare: Victor Ponta, tu ce ai făcut in viața ta pentru țară?”, a scris, în 2014, Elena Udrea pe Facebook.

 

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele