Gigi Becali, frustrat că a rămas fără permis! Dă în judecată Poliția Rutieră: Ei stau la șmecherie acolo!
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/gigi-becali-grecia-romania.jpg)
Gigi Becali a deschis un nou proces împotriva Poliției Rutiere, după ce în luna mai a fost sancționat pentru viteză excesivă. Omul de afaceri a fost surprins de radar conducând cu 105 km/h într-o zonă unde limita de viteză era de doar 50 km/h. Conform procesului-verbal emis de Brigada Rutieră București, acesta ar fi circulat cu noul său Rolls Royce cu peste dublul vitezei legale.
Becali acuză lipsa de claritate a semnelor și cere expertiză tehnică
Măsura aplicată: suspendarea permisului pentru 90 de zile și o amendă de 1.822,50 lei. Becali a decis însă să conteste totul în instanță și vrea ca permisul să-i fie restituit pe perioada derulării procesului.
În plângerea formulată, parlamentarul susține că semnalizarea rutieră din zona în care a fost amplasat radarul este neclară. El susține că polițiștii stau la pândă într-un punct cu regim de viteză confuz, iar sancțiunea aplicată nu ar fi justificată.
Becali a explicat că locul în care a fost surprins cu viteza de 105 km/h este amplasat între două limite diferite de viteză, de 50 km/h și 60 km/h. Acesta a declarat pentru Fanatik că „Ei stau la șmecherie acolo la pod, este 50, până la 100 ai voie, ca să nu-ți ia carnetul. Și eu am intrat în depășire și aveam 105. 105, cu mașina mea, e fleac, nu e mare viteză”.
Mai mult, omul de afaceri a anunțat că va solicita o expertiză tehnică în instanță, pentru a demonstra că viteza la care avea dreptul să circule era mai mare decât cea indicată în sancțiune. Becali contestă nu doar sancțiunea, ci și principiul din spatele acțiunii polițiștilor rutieri.
Declarații controversate și o apărare inedită
Patronul FCSB a adus și un alt argument în sprijinul său, invocând o schimbare de șofer chiar în porțiunea de drum în care a fost înregistrată viteza excesivă. Potrivit acestuia, momentul în care a fost surprins de radar nu coincide cu cel în care a fost oprit de echipajul de poliție.
”O să cer expertiză în instanță, pentru că unde stau ei (n.r. polițiștii cu radarul) e între limita de 60 și 50. E Herăstrău și, după aia, pe pod, e 50. O să le arăt că eu puteam până la 110. I-am spus și mi-a zis: ‘Ce, e ilegal?’ Păi, nu e ilegal, dar e normal să facem prevenție, nu să stăm să pândim oamenii. Ei mă opresc pe mine după pod mai încolo. Deci radarul e aici. Este vreun kilometru până unde te oprește, după pod mai încolo. Păi eu pot să-ți spun, eu n-am fost la volan.
Păi cum că dumneata? Eu n-am fost la volan acolo. În kilometrul ăsta eu m-am schimbat. Mă înțelegi? Dacă tu mă iei la radar, ia-mă la 20-30 de kilometri. Tu mă iei la 2 kilometri, după aia mă oprești la 2 kilometri să spui ce viteză am avut. Știi, dar poate n-am fost eu!”, a mai declarat latifundiarul din Pipera, lăsând să se înțeleagă că ar fi fost posibil ca altcineva să fi condus mașina în acel moment.
Tot el a adăugat că metoda de operare a poliției ar trebui regândită.
Aceasta nu este prima confruntare a omului de afaceri cu autoritățile rutiere. În 2021, Becali a fost implicat într-un incident pe DN7, în zona localității Valea Ursului din județul Argeș, unde a fost prins conducând cu 106 km/h în interiorul unei localități. Și atunci a fost sancționat cu suspendarea permisului și cu o amendă de 1.305 lei. Cu toate acestea, în 2022, Tribunalul Argeș i-a dat câștig de cauză și i-a anulat sancțiunea.