Greşelile care se fac în mediul online de către antreprenori

Unele tendințe online nu existau sau nu erau atât de exacerbate înainte de pandemie. De ce să nu recunoaștem: în prezent, mediul online este din ce în ce mai aglomerat! Nu în ultimul rând, bugetele de marketing online sunt din ce în ce mai mari, alimentate fiind de aceeași pandemie.

În 2022 se crează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut, sunt peste 1,18 miliarde de site-uri web la nivel mondial, dar doar 17% dintre acestea sunt active, TikTok a fost cea mai descărcată aplicație în 2021, iar YouTube este cea mai populară aplicație de streaming video din întreaga lume. Aflăm toate aceste lucruri de la Anca Dobrescu, managing partner al agenției de marketing online peprimapagina.ro. Ea adaugă că toate aceste tendințe evoluează sunt din ce în ce mai mult și „cei care reușesc să câștige încrederea clienților lor și care au o comunicare directă cu aceștia, vor fi cei mai mari câștigători”.

Anul 2021 a fost anul în care business-urile au realizat că trebuie să ia măsuri și să acționeze, ca să nu dispară din piață. În primele 10 luni ale anului trecut au fost radiate peste 50 000 de firme, cu 30% mai multe față de aceeași perioadă a anului 2020. Acest lucru este un semnal puternic, care împinge spre performanță companiile rămase în piață. Din punct de vedere al marketingului online, a fost un an prosper, deoarece nu mai poți exista ca business fără să investești constant în online „Piața devine din ce în ce mai educată, antreprenorii sunt mult mai dispuși să asculte sfaturile specialiștilor și renunță mai rapid la anumite preconcepții, care fie le limitează audiența, fie le consumă bugetul de marketing fără vreun rezultat. În 2021, în plină pandemie, oamenii de afaceri din toată lumea, dar și din România și-au dat seama că nu se mai pot baza pe o singură platformă de social media, că nu este eficient să-ți investești tot bugetul în Google Ads, ci că este nevoie de un mix de servicii de marketing, de marketing de tip omnichannel, cu acțiuni care să se susțină și să-și multiplice reciproc efectul“, mai spune Anca Dobrescu.

Concurența încearcă crearea unor mesaje similare

Pentru a fi pregătiți, antreprenorii români, indiferent de domeniul de activitate în care activează, trebuie să fie prezenți în online. În primul rând, trebuie să înceapă prin a avea un site web. Ulterior, pentru a se impune în piață, este nevoie neapărat și de optimizare SEO pentru acesta. În ceea ce privește greșelile care se fac în mediul online de către antreprenori, Anca  Dobrescu consideră că acestea țin de copierea tendințelor din piață și lipsa de personalizare a mesajelor.

În general, orice mișcare a liderului de piață din orice domeniu este urmărită îndeaproape de toată concurența, care încearcă crearea unor mesaje similare, fără nicio strategie clară: “Personalizarea mesajelor transmise este importantă la fiecare pas deoarece o comunicare copiată, anostă, generală nu zice de fapt, nimic. O persoană vede pe zi în jur de 4 000 până la 10000 de mesaje publicitare online și offline, conform unui studiu publicat de Forbes în 2020. Așadar, o companie care vinde pantofi, de exemplu, nu concurează doar cu alte afaceri din industria modei, ci și cu orice altă companie care investește în marketing, indiferent de domeniu,” conchide specialistul.

Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole