Grindeanu, după tăierea fondurilor din PNRR: „Nu se pierde nici un euro”
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/11/Grindeanu.webp)
Sorin Grindeanu susține că România nu va pierde bani după tăierea fondurilor din Planul Național de Redresare și Reziliență. Fostul ministru al Transporturilor spune că toate proiectele de infrastructură rămân în picioare și că finanțarea se va face din alte surse europene.
Tăierea fondurilor nu înseamnă stoparea lucrărilor
După ce Comisia Europeană a decis să excludă mai multe tronsoane de autostradă din PNRR, printre care porțiuni din A7 și A8, au apărut îngrijorări legate de blocarea lucrărilor. Grindeanu respinge aceste temeri. Acesta afirmă că bugetul Ministerului Transporturilor nu pierde niciun euro și că proiectele vor merge mai departe.
„Finanțarea pentru autostrăzi era din granturi, nu din împrumuturi. Suma totală a proiectelor e de 20 de miliarde de euro, iar PNRR acoperea 7 miliarde. Unele proiecte au fost scoase, dar banii vor veni prin alte programe europene. Nu se pierde niciun euro”, a declarat Grindeanu, potrivit stiripesurse.ro.
El a dat ca exemplu Autostrada Moldovei, unde lucrările sunt în plină desfășurare pe toate loturile.
„Se lucrează peste tot. Doar sursa de finanțare se schimbă pentru o parte dintre tronsoane”, a adăugat vicepremierul.
Promisiune pentru Moldova: se va circula până la București
Grindeanu a ținut să-i liniștească pe locuitorii Moldovei, promițând că drumul spre capitală nu va fi întrerupt.
„Îi asigur pe toți moldovenii că lucrările continuă. Anul viitor se va putea circula de la Pașcani la București”, a mai precizat Grindeanu.
Tăierea fondurilor din PNRR a vizat segmentele Dumbrava – Mizil și Buzău – Focșani de pe A7. Din A8 ar fi vorba despre tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț.
Comisia Europeană a invocat probleme de procedură, dar autoritățile române spun că fondurile deja cheltuite nu trebuie returnate. De asemenea, lucrările rămase vor fi acoperite din alte programe europene.
Este, cu siguranță, o situație sensibilă, însă Ministerul Transporturilor anunță că proiectele majore de infrastructură sunt protejate de aceste ajustări. În ciuda tăierilor din PNRR, promisiunile privind autostrăzile nu se schimbă, cel puțin în acest moment.