S-a schimbat legea privind eliberarea pașapoartelor

Publicat: 04 ian. 2024, 21:30, de Cristian Matache, în ACTUALITATE , ? cititori
S-a schimbat legea privind eliberarea pașapoartelor

Guvernul a aprobat o lege pentru modificarea OG privind serviciile publice comunitare de pașapoarte și permise de conducere.

Guvernul a dat undă verde unui proiect de lege ce vizează modernizarea modului în care Direcția Generală de Pașapoarte furnizează servicii publice electronice la nivel național. Conform noilor reglementări, se accentuează claritatea și concizia atribuțiilor DGP privind atestarea calității de cetățean român, prin colaborarea cu alte instituții.

În efortul de a eficientiza procesul de eliberare a documentelor de călătorie, proiectul propune ca DGP să colaboreze cu Compania Naţională „Imprimeria Naţională” S.A. pentru a implementa infrastructura necesară pentru automatizarea proceselor de verificare a plăților pentru pașapoartele simple și pentru restituirea sumelor în caz de plată eronată sau în situații în care serviciul aferent nu a fost furnizat.

O altă componentă importantă a acestui proiect de lege vizează alinierea legislației naționale la prevederile dreptului european privind protecția datelor cu caracter personal, luând în considerare principiile extrase din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene.

De asemenea, proiectul aduce clarificări în ceea ce privește atribuțiile în domeniul resurselor umane. Se subliniază faptul că DGP și Direcția Generală a permiselor de conducere și înmatriculări desfășoară doar anumite activități de resurse umane pentru serviciile publice comunitare de pașapoarte și pentru serviciile publice comunitare privind regimul permiselor de conducere și înmatricularea vehiculelor. Aceasta se face pentru a evita confuziile legate de rolul și extinderea atribuțiilor acestor direcții generale în domeniul resurselor umane la nivelul serviciilor publice comunitare.

Proiectul de lege va fi în curând supus dezbaterii Parlamentului, iar Guvernul a solicitat aprobarea sa în procedură de urgență.

”Sunt prevăzute şi anumite clarificări în ceea ce priveşte atribuţiile în domeniul resurselor umane, mai exact evidenţierea faptului că DGP şi Direcţia generală permise de conducere şi înmatriculări desfăşoară doar anumite activităţi de resurse umane pentru serviciile publice comunitare de paşapoarte, respectiv pentru serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, conform atribuţiilor şi în limita competenţelor stabilite în acest domeniu (activităţi prevăzute expres de actele normative incidente), având în vedere confuziile sesizate în legătură cu rolul şi întinderea atribuţiilor direcţiilor generale sus-menţionate în ceea ce priveşte domeniul resurselor umane de la nivelul serviciilor publice comunitare. Practic se separă foarte clar atribuţiile în privinţa resurselor umane între instituţiile prefectului, adică autoritatea locală, şi direcţiile centrale”, a precizat Guvernul.