Guvernul dă undă verde pentru Magistrala 4. 12 km de metrou și 13 stații noi în București

Publicat: 04 iul. 2025, 21:58, de Ionel Anamaria, în Administratie , ? cititori
Guvernul dă undă verde pentru Magistrala 4. 12 km de metrou și 13 stații noi în București
Metrorex

Guvernul a aprobat, vineri, indicatorii tehnico-economici pentru realizarea Magistralei 4 de metrou din capitală, Secţiunea Gara de Nord – Gara Progresul.

Noua secțiune va avea o lungime de 11,94 km, dintre care 10,84 km vor fi destinați transportului de călători, iar 1,1 km vor servi drept legătură cu depoul suprateran Progresul. Traseul pentru Magistrala 4 de metrou include 13 stații noi, menite să deservească atât zone rezidențiale, cât și puncte de interes major din capitală. Lista stațiilor este următoarea:

  • Știrbei Vodă
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași
  • Nicolae Cajal
  • Luică
  • Giurgiului
  • Progresul

Această extindere va facilita conexiuni directe între nord-vestul și sudul Bucureștiului, permițând călătorilor să traverseze orașul fără a schimba liniile de metrou la nodurile aglomerate precum Piața Victoriei sau Basarab.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente

”Valoarea totală a investiţiei este de peste 17 miliarde lei, iar finanţarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie”, anunţă Guvernul.

Cât vor dura lucrările pentru Magistrala 4

Durata de execuţie a lucrărilor este de 50 de luni. Potrivit Guvernului, extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gândită ca o joncţiune între transportul feroviar regional, naţional şi internaţional cu zona urbană.

Prin construirea acestei magistrale se va realiza cea mai mare şi importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a oraşului, care va lega Aeroporturile Internaţionale Otopeni şi Bucureşti Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord şi Gara Progresul şi, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafaţă.

„Construcţia tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va conduce la economii de timp la transportul urban de pasageri, la reducerea emisiilor de CO2, la reducerea poluării aerului, la reducerea riscului de accidente rutiere”, spune Exectivul.

Cât vor costa lucrările

Implementarea noii magistrale este estimată la un cost de aproximativ 3,5 miliarde de euro. Pe lângă reducerea congestionării traficului rutier, proiectul este așteptat să aducă beneficii economice semnificative, în special în zonele din sudul capitalei. Accesul îmbunătățit la transportul public poate stimula investițiile, poate crește valoarea proprietăților imobiliare și poate crea noi oportunități de afaceri în cartierele deservite de noile stații.