Începe asfaltarea secţiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti. Circulaţia ar putea fi deschisă mai devreme de 2027

Publicat: 20 sept. 2025, 07:06, de Corina Oprea, în Transporturi , ? cititori
Începe asfaltarea secţiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti. Circulaţia ar putea fi deschisă mai devreme de 2027

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat începerea asfaltării primilor kilometri ai secţiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti. Lucrările sunt mobilizate la capacitate maximă, cu peste 620 de muncitori și 200 de utilaje, iar termenul de finalizare ar putea fi devansat față de 2027, conform estimărilor oficialilor.

Startul lucrărilor pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti

Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, situată între Curtea de Argeș și Tigveni, are o lungime de aproximativ 9,86 km. Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că antreprenorul austriac PORR Construct a început asfaltarea primilor kilometri, iar lucrările se află în prezent la un stadiu fizic de aproape 80%.

„Staţia de asfalt, cea de betoane şi baza de producţie a prefabricatelor funcţionează şi asigură un flux continuu de materiale necesare activităţilor în şantier. Continuă şi lucrările pentru finalizarea celor două galerii ale tunelului Momaia (structură de rezistenţă, instalaţii, terasamente), în lungime de aproximativ 1.350 m. Dacă antreprenorul îşi va menţine ritmul actual de lucru, estimez că va putea fi deschisă circulaţia pe acest sector mai devreme decât prevede termenul contractual (2027)”, a spus Pistol.

Mobilizare și infrastructură

Pentru realizarea lucrărilor, pe șantier sunt mobilizați 620 de muncitori și 200 de utilaje, care asigură un ritm susținut al asfaltării și al celorlalte activități de construcție. Pe traseul secțiunii 4 sunt planificate 9 poduri, 3 pasaje, 1 tunel și un nod rutier, ceea ce face acest segment unul dintre cele mai complexe din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

Valoarea contractului pentru secțiunea 4, finanțată prin Programul Transport 2021-2027, este de 1,67 miliarde de lei, fără TVA. Implementarea acestui proiect contribuie semnificativ la modernizarea infrastructurii rutiere din județul Argeș și la reducerea timpului de parcurs între Sibiu și Pitești.

Cu ritmul actual de lucru și mobilizarea continuă a resurselor, autoritățile estimează că traficul pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești ar putea fi deschis mai devreme decât termenul contractual de 2027, reprezentând un pas important pentru finalizarea integrală a autostrăzii și pentru creșterea siguranței și confortului în circulație pe acest coridor strategic.

Progrese importante și pe secțiunea montană a Autostrăzii Sibiu – Pitești

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a anunțat miercuri stadiul lucrărilor pe secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, zona Boița, unde primele 5 viaducte sunt în curs de construcție. Lucrările avansează într-un ritm foarte bun, iar echipele de pe șantier se concentrează pe finalizarea structurilor principale, asigurând astfel continuitatea proiectului pe acest tronson dificil.

Detalii despre viaducte

Viaductul 1 – Montarea celor 96 de grinzi este finalizată, iar în prezent se lucrează la plăcile de suprabetonare. La pilele principale a început execuția tronsonului zero, pe suprastructura căruia se va lansa cofrajul pentru realizarea în consolă a deschiderilor principale, lungi de 140 de metri, realizate cu tehnologia „balanței echilibrate”.

Viaductul 2 – Se desfășoară mai multe operațiuni în paralel: piloți forați, fundații și elevații la culei, iar devierile de utilități sunt finalizate.

Viaductele 3 și 4 – Piloții forați sunt aproape gata, urmând să fie turnate betoanele de egalizare și realizată armătura fundațiilor.

Viaductul 5 – Radierul pentru cea mai înaltă pilă, de peste 40 de metri, este finalizat, iar lucrările continuă cu execuția elevațiilor. Tablierul metalic va fi montat prin lansare, segmentele fiind fabricate la fabrica antreprenorului din Sibiu și ansamblate pe șantier înainte de montaj.

„Drumurile tehnologice sunt finalizate, asigurând accesul până la tunelul Boița”, a precizat DRDP Craiova.

Pe 17 iunie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a autorizat construirea a încă patru viaducte pe secțiunea Boița – Cornetu, extinzând autorizația inițială a antreprenorului turc Mapa – Cengiz, care deținea dreptul de construcție doar pentru un viaduct.