Inginerii români au participat la dezvoltarea Racer, cel mai rapid elicopter din lume

Inginerii români au ajutat la proiectarea și construcția unui nou tip de elicopter cu aripi, denumit Racer, care poate atinge o viteză de 400 km/h. Fuselajul central a fost fabricat în România, va fi livrat în Germania săptămâna viitoare, iar apoi va ajunge în Franța unde elicopterul va fi asamblat în totalitate. Proiectul a costat 8,5 milioane de euro, iar construcția a durat 4 ani.

Fuselajul central al elicopterului de mare viteză, dezvoltat sub coordonarea Airbus Helicopters, în cadrul inițiativei tehnologice europene Clean Sky2, este pregătit pentru livrare, de pe linia de asamblare a Romaero. Compania românească a executat fabricația, din materiale compozite și aluminiu, precum și asamblarea structurii proiectate integral în țara noastră, de specialiștii Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” – INCAS.

Din bugetul total de peste 4 miliarde euro al programului, României, în calitate de partener prin intermediul Consorțiul RoC (INCAS și ROMAERO), i-au fost alocate 8,5 milioane euro.

„Mă bucur că acest gen de proiecte se pot face în România, asta arată că există cooperare industrială între noi și restul țărilor din Uniunea Europeană. Se tot zice că trebuie să devenim o economie cu valoare adăugată mare, ei bine iată că putem să facem lucrul acesta. Mulțumesc în special echipei ROMAERO pentru toată munca depusă aici și pentru dezvoltarea acestor noi capabilități. Iată că putem să facem inovație la nivel European, iar România poate să facă parte din această inovație”, a declarat Claudiu Năsui.

Elicopterul va zbura în 2022

Prin combinarea forței de tracțiune cu capacitatea de ridicare verticală, aeronava vizează reducerea diferenței dintre elicopterele tradiționale și aeronavele cu aripi fixe. Elicopterull este prevăzut să atingă o viteză de 400 km/h, cu 50% mai mare față de cel mai performant elicopter din prezent. Datorită vitezei și autonomiei sale, acest vehicul nou va aborda capacitatea de misiune a aeronavelor cu aripi fixe, dar va putea, de asemenea, să decoleze și să aterizeze pe verticală și să planeze într-o poziție fixă ​​deasupra solului. Structura fabricată la ROMAERO va fi livrată pentru integrare în ansamblul final la fabrica Airbus Helicopters din Marignane, Franța, primul zbor al elicopterului urmând să aibă loc în anul 2022.

„Cercetarea nu trebuie să rămână în teze de doctorat, ea trebuie convertită în valoare economică, și de asemenea ea trebuie promovată în conștiința publică. E insuficient să avem rezultate remarcabile care rămân doar în literatura de specialitate. Îmi asum această datorie în Ministerul pe care îl coordonez, de a face publice rezultatele remarcabile pe care în acest moment le avem. Avem garanții că începând din 2022 o să putem avea o alocare publică pentru cercetare, care sa ne ducă măcar către media Europeană”, a spus Ciprian Teleman, Ministrul Cercetării Inovării și Digitalizării.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole