Întâlniri în Coaliție pe tema legilor educației. Ce modificări sunt propuse

Publicat: 26 ian. 2023, 21:30, de Florentin Lucaniuc, în SOCIAL , ? cititori
Întâlniri în Coaliție pe tema legilor educației. Ce modificări sunt propuse
scoală. inspectoratul școlar

Vineri dimineață se întâlnesc specialiștii celor trei partide pentru a face propuneri la cele două proiecte de legi ale Educaţiei.

Specialiştii în educaţie din partea PSD, PNL şi UDMR se vor întâlni vineri dimineaţă pentru a face propuneri la cele două proiecte de legi ale Educaţiei – Legea învăţământului preuniversitar şi Legea învăţământului superior, au declarat pentru Agerpres surse din domeniul educaţiei.

Citește și: Marea necunoscută din noua lege a educației schimbă programele școlare (surse)

„Scopul întâlnirii este să se facă propuneri din partea celor trei partide la ambele proiecte de legi ale educaţiei”, au spus sursele.

Potrivit acestora, în urmă cu o săptămână reprezentanţi din cele trei partide au mai avut o întâlnire pe aceeaşi temă. 

Marea necunoscută din noua lege a educației schimbă programele școlare

Noua lege a educației ar putea produce schimbări majore în programa de învățământ, fără a se cunoaște până la acest moment exact în ce vor consta acestea. Asta înseamnă că ar putea fi introduse discipline noi sau că ar putea fi redusă ori extinsă durata de studiu a celor deja prezente, conform documentelor obținute de Puterea.ro.

Programa școlară ar urma să acopere trei sferturi din orele de predare şi evaluare pentru fiecare materie, diferența de timp fiind la dispoziția profesorului.

„Curriculumul naţional pentru învăţământul preuniversitar se axează pe competenţele promovate la nivel european/ internaţional pentru învăţarea pe parcursul întregii vieţi, care stau la baza profilului de formare a elevului.

Citește și: Noua lege a educației propune schimbări majore la examenul de Bacalaureat (surse)

Profilul de formare al absolventului reprezintă o componentă reglatoare a curriculumului naţional, un referenţial pentru proiectarea, implementarea şi evaluarea acestuia şi este aprobat prin ordin al ministrului educaţiei. Acesta indică nivelurile preconizate în dobândirea  competenţelor, în funcţie de stadiile de dezvoltare ale elevilor.

Pentru fiecare disciplină şi domeniu de studiu, programa şcolară acoperă 75% din orele de predare şi evaluare, lăsând la dispoziţia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/ domeniului de studiu respectiv.

În situaţii justificate, Ministerul Educaţiei poate modifica, pe durată limitată, prin ordin de ministru, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum şi ponderea numărului de ore de predare/evaluare/învăţare în programa şcolară aprobată”, se arată în proiectul noii legi a educației.