Ședința comisiei de planificare economică, care urmează să aprobe proiectul de construcție a podului peste Strâmtoarea Messina, va avea loc, cel mai probabil, pe 7 august, a relatat Reuters, citând o sursă bine informată. După cum notează agenția, ideea construirii unui pod peste Strâmtoarea Messina a fost discutată încă din Roma antică, dar nu s-a ajuns niciodată la punctul de a se trece la încercări practice de implementare. Ultima dată când ideea a fost respinsă „în cele din urmă” a fost în 2013, când guvernul de atunci a decis să recurgă la politici de austeritate.
Podul va avea o lungime de 3,6 kilometri
Aprobarea proiectului în această săptămână va deschide calea pentru lucrări preliminare, cum ar fi achiziționarea terenurilor, precum și studii arheologice și geologice.
Consorțiul condus de compania italiană WeBuild (aceeași care a realizat și podul peste Dunăre, de la Brăila) este responsabilă de construcție și intenționează să finalizeze podul în 2032.
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/08/Messina-1024x655.jpg)
Podul va conecta Italia continentală cu Sicilia. Foto: hartă google.com/maps
Podul peste Strâmtoarea Messina: cel mai lung pod suspendat din lume
Strâmtoarea Messina separă „vârful” sudic al „cizmei” italiene (regiunea Calabria) de insula Sicilia. Lungimea strâmtorii este de aproximativ 32 de kilometri, iar cel mai îngust punct ajunge la doar 3,1 km. Strâmtoarea este una dintre cele mai importante artere maritime ale Mediteranei: prin ea trec atât nave comerciale, cât și nave de război.
Ideea construirii unui pod peste Strâmtoarea Messina datează din Roma antică, iar în epoca modernă ideea a fost discutată în repetate rânduri la nivelul guvernului italian. În anii 2000, a fost chiar dezvoltat un proiect în valoare de peste 6 miliarde de euro: se planifica construirea celui mai lung pod suspendat din lume, lung de aproximativ 3,3 km. Cu toate acestea, implementarea a fost amânată constant din cauza dificultăților financiare, a schimbărilor politice și a opoziției ecologiștilor.
Principalele motive pentru care podul încă nu a fost construit sunt geologia complexă și activitatea seismică din regiune: Strâmtoarea Messina se află într-o zonă cu cutremure frecvente. În plus, vânturile și curenții puternici creează probleme, care fac construcția și exploatarea complicate.