Lamborghini, ultimul an

„Va fi ultima dată când oferim numai modele cu motoare pe combustie”, a anunțat directorul general al Lamborghini, Stephan Winkelmann…Anunțul e la prima vedere simplu, dar reprezintă atât o provocare tehnică cât şi una emoţională…

Constructorul de automobile sportive Lamborghini se pregăteşte pentru sfârşitul modelelor echipate numai cu motoare pe combustie internă, precum este Aventador, urmând să îşi schimbe întreaga gamă de modele în hibride de tip plug-in. Potrivit Bloomberg, producătorul auto italian deţinut de grupul german Volkswagen AG, şi care oferă modele sportive precum Aventador, Huracan sau SUV-ul Urus, va dezvălui în 2023 primul său model de serie de tip hibrid plug-in, pentru ca începând din 2024 să îşi electrifice întreaga gamă de modele.

Pentru acest an, Lamborghini şi-a vândut deja aproape întreaga producţie, după ce în 2021 a stabilit un nou record de livrări, după cum a declarat Stephan Winkelmann.

Lamborghini a alocat o sumă record de 1,5 miliarde de euro pentru trecerea la modele hibride de tip plug-in şi intenţionează ca în a doua jumătate a deceniului să ofere şi primul său vehicul care va funcţiona în întregime pe baterie. În timp ce alţi constructori de supercaruri, precum Ferrari NV şi Aston Martin, trebuie să realizeze un echilibru delicat între păstrarea identităţii mărcii şi costul ridicat al tranziţiei la automobilele electrice, planurile pentru viitor ale celor de la Lamborghini sunt susţinute de investiţiile record anunţate de grupul mamă Volkswagen pentru noua tehnologie.

Nimic nu se compară cu zgomotul unui motor de 12 cilindri

Constructorul italian lucrează în continuare la designul final al primului său automobil electric şi înclină spre un model cu patru uşi care să fie adecvat pentru a fi utilizat în viaţa de zi cu zi, după cum a dezvăluit același Winkelmann.

Guvernele din întreaga lume au început să propună diferite termene limită, precum 2030, pentru scoaterea din producţie a automobilelor cu combustie internă, pentru a putea să îşi atingă obiectivele de mediu. Însă pentru producătorii de așa numitele „super-caruri”, abandonarea motoarelor cu combustie internă este o provocare. În cazul de față, nimic nu se compară cu zgomotul unui motor de 12 cilindri și stilul auto agresiv- componente cruciale ale mărcii Lamborghini.

Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole