Luxul merge bine în pandemie. Vânzări record la automobile

În ciuda unei pieţe auto paralizate de criza sanitară, automobilele de lux – precum Rolls-Royce, Bentley sau Bugatti – au cunoscut un an 2021 cu vânzări record, în frunte fiind SUV-urile, potrivit AFP.  

Astfel, constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce, o divizie a grupului german BMW, și-a depășit recordul istoric care data din 2019, în condiţiile în care a vândut 5.586 de automobile. Clienţii înstăriţi s-au îngrămădit să cumpere noul coupe Ghost şi noul SUV Cullinan, cu un preţ de pornire de 300.000 de euro.

Rivalii Bentley şi Lamborghini (ambele mărci controlate de grupul Volkswagen) au stabilit şi ei noi recorduri de vânzări în acest an, cu 14.659 respectiv 8.405 de vehicule vândute la nivel mondial în 2021, în special graţie SUV-urilor Bentayga şi Urus, care se comercializează pentru aproximativ Astfel, c00.000 de euro.

De asemenea, constructorul de supercaruri Bugatti a avut „cel mai bun an din istoria companiei”, cu 150 de automobile comandate, fiecare pentru un preţ de aproximativ trei milioane de euro.
,
„Peste tot este la fel: după criză, bogaţii sunt mai bogaţi, iar săracii sunt mai săraci. Segmentele de lux şi cele premium au rezistat mai bine decât segmentul generalist”, afirmă Adolfo De Stefani Cosentino, preşedintele Federaţiei italiene a concesionarilor de automobile (Federauto)..

Criza semiconductorilor

La nivel general însă, în paralel cu criza sanitară, industria auto mondială a fost lovită de o penurie de componente, în special semiconductori, care a dus la reducerea activității, chiar dacă aveau comenzi. Potrivit firmei de consultanţă PwC, criza de semiconductori a împiedicat producţia a 9,5 până la 11 milioane de vehicule la nivel mondial în 2021.

Revenind la segmentul premium, grupul auto german BMW a înregistrat un an 2021 record cu 2,2 milioane de automobile vândute, în special în China şi SUA. Mercedes-Benz a înregistrat, în schimb, o scădere de 5% a vânzărilor globale, din cauza penuriei de semiconductori, în timp ce divizia sa de automobile sportive AMG şi marca de lux Maybach au raportat o explozie a vânzărilor.

„Doar cele mai cerute vehicule au fost produse. Constructorii de automobile premium au fost astfel dispuţi să cumpere componentele mai scumpe”, a subliniat José Baghdad, responsabil pentru sectorul auto la PwC.

Nu în ultimul rând, producătorul italian de motociclete Ducati a reuşit în 2021 să stabilească un nou record de vânzări cu peste 60.000 de exemplare comercializate la nivel global.


Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole