Mega Image a vândut către Annabella aproape 90 de magazine pentru a putea prelua Profi

Publicat: 19 aug. 2025, 13:03, de Ionut Jifcu, în ECONOMIE , ? cititori
Mega Image a vândut către Annabella aproape 90 de magazine pentru a putea prelua Profi
sursa foto: emeoutlookmag.com

Mega Image a vândut 87 de magazine către rețeaua românească Annabella pentru a primi aprobarea Consiliului Concurenței în preluarea Profi, ceea ce permite Annabella să depășească 200 de unități la nivel național și să intre pe piețe mari precum București, Cluj sau Constanța.

Extindere masivă pentru Annabella

Potrivit Profit.ro, rețeaua Annabella a preluat cele 87 de magazine pe care Mega Image a fost obligată să le cedeze pentru a primi acordul Consiliului Concurenței în achiziția Profi. Condiția a vizat orașele în care activitățile celor două rețele se suprapuneau, fiind vizate 44 de localități.

Din totalul cedat, 82 de unități erau operate de Profi și cinci de Mega Image. Prin această mutare, Annabella va depăși pragul de 200 de magazine la nivel național și va intra pe piețe noi precum București, Timișoara, Oradea, Cluj-Napoca, Constanța, Adjud și Ploiești.

„Este un pas important pentru consolidarea unui brand românesc într-o piață dominată de multinaționale” au transmis reprezentanții companiei.

Annabella, fondată în 1994 de soții Dan-Constantin și Dorina Mutu, este unul dintre cei mai mari retaileri cu acționariat 100% românesc. La finalul anului 2024, rețeaua înregistra afaceri de 683,1 milioane lei, cu 13% mai mult decât în 2023, și opera peste 118 magazine în Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița, sub trei concepte de retail: Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard.

Tranzacții și investiții paralele

Familia Mutu și-a extins în ultimii ani portofoliul și în imobiliare. În 2023, a achiziționat o clădire de birouri în nordul Capitalei, pe care intenționează să o transforme în clinică medicală, prima lor investiție de acest fel în București. Totodată, grupul a dezvoltat două parcuri de retail, unul de 4.000 de metri pătrați la Horezu și altul de 7.000 de metri pătrați la Râmnicu Vâlcea, cu o investiție de 5 milioane de euro.

În paralel, Annabella a cumpărat 11 magazine Best Market din Dâmbovița și deține și Annabella Fabrica de Conserve Râureni. Aceasta a raportat în 2024 afaceri de 176 milioane lei, în scădere cu 5% față de anul precedent, și un profit net de 13,8 milioane lei, mai mic cu 11%.

Ahold Delhaize, pas decisiv pe piața românească

Pe de altă parte, grupul Ahold Delhaize, care controlează brandul Mega Image, a finalizat achiziția Profi Rom Food SRL pentru 1,272 miliarde euro. Operațiunea dublează amprenta sa pe piața locală, unde operează deja aproape 1.000 de magazine.

Profi a încheiat 2024 cu afaceri de 14,1 miliarde lei, în creștere de la 12,9 miliarde lei în 2023. La rândul său, Mega Image a raportat venituri de 10,5 miliarde lei, față de 9,8 miliarde lei în anul precedent.

Prin această tranzacție, Annabella devine primul lanț românesc care trece pragul de 200 de supermarketuri și își extinde prezența în marile orașe, în timp ce Ahold Delhaize își consolidează poziția drept unul dintre cei mai mari retaileri din România.