Ministrul Educației: Predarea online generează pierderi și nu vom putea recupera tot

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă seara, că a scăzut foarte mult calitatea actului educaţional în România, în condiţiile în care predarea online generează pierderi şi că este greu de crezut că se vor putea recupera toate aceste pierderi chiar şi prin programul de ore remediale iniţiat de minister.

Da, cu siguranţă calitatea actului educaţional a scăzut foarte mult şi nu numai în România. A scăzut din motive structurale, predarea online în sine generează pierderi; şi din motive circumstanţiale, cum ar fi: dificil acces la internet, acces dificil la echipamente şi astfel de lucruri circumstanţiale. Ambele categorii de cauze au generat pierderi foarte mari, pierderi care vor trebui să fie recuperate în cea mai puternică măsură cu putinţă. De aceea am iniţiat acel program de acţiuni remediale, pe care îl vom monitoriza îndeaproape, pentru că aceste ore remediale, pentru care am creat cadrul legal şi am identificat sursele financiare, să-şi producă efectele, în sensul recuperării acestor pierderi, care nu sunt contestate, sunt mari şi foarte mari. Ele sunt neuniforme, mai mari într-o zonă, mai mici într-o altă zonă. Sunt diferenţe între şcoli, sunt diferenţă între clasă şi sunt diferenţe între elevi”” a afirmat ministrul Cîmpeanu, la postul Realitatea Plus.





El a adăugat că „este foarte greu de crezut că vom putea recupera tot” şi că se va încerca să se recupereze „cât mai eficient şi cât mai mult”, însă a subliniat că în acest proces de recuperare este nevoie de prezenţa fizică, deoarece nu se poate recupera în online ce s-a pierdut tocmai în online.

„Am insistat foarte mult încă de la preluarea mandatului pe interesul major al Ministerului Educaţiei pentru deschiderea şcolilor în format fizic, fără a neglija starea de sănătate. Am insistat pentru dreptul la educaţie alături de dreptul la sănătate. Am insistat pentru echilibru între articolul 32 şi 34 din Constituţie. Pentru a recupera pierderile suferite de predarea online e nevoie de prezenţă fizică. Cred că suntem de acord cu toţii că dacă ai pierdut ceva din cauză de online, nu are rost să încerci să recuperezi acel ceva pierdut tot în online. Deci de asta este un motiv în plus pentru prezenţa fizică în şcoli”, a argumentat ministrul Educaţiei.

Cîmpeanu s-a referit în acest sens la exemplul copiilor de la clasa pregătitoare care au trebuit să înveţe în online jumătate din alfabet.

„Gândiţi-vă că sunt 168.000 de elevi în clasa pregătitoare şi tot atâţia în clasa I şi că jumătate din alfabet a fost învăţat cu dificultate. Deci să plecăm cu începutul. Nu-şi doreşte nimeni ca şi cea de a doua jumătate a alfabetului să fie învăţată tot online sau să fie neînvăţată, pentru că e dificil să înveţi un copil să facă literele în online. De aceea, grădiniţele şi învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare sunt deschise, vor fi deschise în oricare scenariu: verde, galben sau roşu, sub unu la mie, între unu şi trei la mie, peste trei la mie, dar nu mai mult de şase la mie, pentru că atunci intră toată localitatea în carantină”, a mai spus Sorin Cîmpeanu. 

1 COMENTARIU

  1. Ce ar fi fost sau ce s-ar fi întâmplat daca Albert Einstein ar fi avut la îndemâna calculator conectat la rețeaua de internet 4G/5G ?
    Creierul lui Albert Einstein a fost studiat cu mult timp după moartea fizicianului. Concluziile la care au ajuns cercetătorii care i-au studiat creierul ar fi că partea inferioară a lobilor parietali a fost cu 15% mai dezvoltată decât în ​​mod normal. Prin urmare, această „creștere” ar fi putut fi legată de capacitatea lui Einstein de a face ecuații. De fapt, când a fost întrebat despre intuițiile sale de geniu, omul de știință a spus că există în mintea sa un joc asociativ de imagini mai mult sau mai puțin clare. Așa a gândit Einstein în imagini.
    Prin urmare, rezultă că știința matematică poate fi comparată cu un limbaj. Putem efectua calcule diferite folosind două sisteme: analogic și simbolic. Dar modul în care funcționează mintea umană atunci când efectuează operații matematice rămâne un mister în așteptarea eliberării sale.
    „Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă seara, că a scăzut foarte mult calitatea actului educaţional „? Fiecare dintre noi putem spune cu voce tare ca: tov. Sorin Cîmpeanu este departe de adevăr si realitatea vieții.
    „Știința învățământului este construită din fapte, precum o casă este construită din pietre.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...