Nașa lui Gabriel Bădălău, abonată la contracte publice în Constanța: ultimul câștig de 37,36 milioane lei la pasajul Mol 3, 4 și 5
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/20190214_210151.png)
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CN APM) Constanța a atribuit joi, 4 septembrie 2025, contractul pentru lucrările de reparații capitale la pasajul superior Mol 3, 4 și 5, inclusiv OS, după o procedură marcată de amânări și reluări din cauza ofertelor declarate neconforme.
Valoarea contractului este de 37.365.560,22 lei, sub estimarea inițială de 44,79 milioane lei (fără TVA). Câștigătoare este asocierea formată din Heilbronn Produkt SRL și G&M Road Building Engineering SRL – ultima fiind compania în care apare Paula Cușa, soția lui George Cușa, nașul lui Gabriel Bădălău, fiul fostului ministru al Economiei și ex-lider PSD Nicolae Bădălău.
O firmă cu legături în cercul Bădălău, contracte repetate în Constanța
G&M Road Building Engineering SRL, înființată în 2012 și având sediul în Pitești, este deținută de Paula Cușa și Alexandru Magdalena Emilia. Compania este specializată în producerea și transportul de betoane și asfalt. În 2024, a raportat:
-
Cifră de afaceri: 116,9 milioane lei
-
Profit net: 5,17 milioane lei
-
Datorii: 32,7 milioane lei
-
Număr angajați: 240
În ultimele luni, firma s-a abonat la contracte publice consistente, în special în județul Constanța. Printre acestea:
-
66,3 milioane lei – lucrări pentru Administrația Canalelor Navigabile (mai 2025);
-
89,6 milioane lei – lucrări portuare (aprilie-mai 2025);
-
18,1 milioane lei – lucrări pentru parcări în Portul Constanța (mai 2025);
-
6,2 milioane lei – lucrări rutiere în Costinești (martie 2025).
Doar din contractele atribuite în acest an, valoarea cumulată depășește 300 milioane lei.
Cealaltă firmă din asociere
Heilbronn Produkt SRL, înființată în 2018 și cu sediul în Năvodari, este administrată de Alexandru Bătoiu și asociatul Robert Alexandru. Compania a mai avut proiecte în Portul Constanța, inclusiv reabilitarea pasarelei pietonale de la Poarta 2. În 2024, a raportat o cifră de afaceri de 5,13 milioane lei și un profit de doar 1.993 lei, cu datorii de peste 1,2 milioane lei.
Ce presupune proiectul pentru pasajul Mol 3, 4 și 5
Lucrările includ:
-
Reparații capitale la infrastructură și suprastructură;
-
Refacerea căii pe pod și a rampelor de acces;
-
Demontarea stâlpilor și corpurilor de iluminat vechi și montarea unor echipamente noi;
-
Instalarea sistemelor de legare la pământ și verificarea rețelei electrice înainte de punerea sub tensiune.
Proiectul este justificat de traficul intens și de starea degradată a pasajului, considerat esențial pentru fluidizarea circulației în zona portuară.
Context: o rețea de interese în jurul contractelor publice
Faptul că firma în care apare nașa fiului lui Nicolae Bădălău câștigă succesiv contracte de zeci de milioane ridică întrebări privind transparența și competiția reală în licitațiile publice. Deși toate atribuțiile sunt realizate prin SEAP și declarate legale, volumul contractelor și legăturile de familie din jurul numelor implicate alimentează suspiciuni privind influența în domeniul construcțiilor de infrastructură.