Nicușor Dan a explicat într-o postare pe Facebook ce înseamnă extinderea procesului de digitalizare

Publicat: 17 ian. 2022, 20:00, de Puterea.ro, în ACTUALITATE , ? cititori
Nicușor Dan a explicat într-o postare pe Facebook ce înseamnă extinderea procesului de digitalizare

Procesul de digitalizare din cadrul Primăriei Generale se extinde la 17 ianuarie 2022. Toate direcțiile de primărie vor utiliza Sistemul de Management al Documentelor și Fluxurilor de Lucru.

Nicușor Dan a explicat într-o postare pe Facebook ce înseamnă extinderea procesului de digitalizare:

  • Hârtia se va înlocui cu formatul electronic, iar documentele primite fizic vor fi scanate, „iar traseul și rezolvarea lor vor fi electronice”, a spus Nicușor Dan.
  • Funcționarii primăriei vor avea semnătură electronică, asta grăbind diverse acte și aprobări.
  • Fluxurile de lucru organizate în interiorul Primăriei Capitalei vor putea fi monitorizate online și optimizate constant: „Vom vedea precis în ce zone / direcții se acumulează întârzieri, cine trebuie tras de mânecă și dacă e nevoie să redistribuim personal pentru promptitudine mai mare în activitate”, a explicat primarul Capitalei.
  • Adresele de înaintare către direcții și adresele de răspuns nu vor mai exista: „Practic, utilizarea platformei informatice și primirea / trimiterea de sarcini prin intermediul platformei echivalează cu luarea la cunoștință și fac inutile adresele de înaintare și de răspuns”, a mai spus Nicușor Dan.

„Iar cu ocazia asta va dispărea și obiceiul care există de vreo două decenii, cel al tipăririi emailurilor și trimiterii lor spre rezolvare pe suport de hârtie”, a scris acesta în postarea sa de pe Facebook.

„Cei care depun cereri vor putea urmări traseul solicitării lor, la fel cum urmăresc online traseul unei comenzi comerciale (și știu exact că produsele comandate se află în depozit sau la curier sau pe traseul către ei)”, mai transmite Nicușor Dan.

„Acest proces de digitalizare se va petrece treptat, cu o fază de rodaj pentru următoarele 4-5 săptămâni, urmată de cel mult două luni pentru mutarea în online a documentelor și proceselor birocratice care acum sunt pe hârtie (Vor fi câteva excepții care decurg din cadrul legal, cum ar fi de pildă în interacțiunea cu sistemul de justiție, care cere în diverse împrejurări acte originale, pe suport de hârtie)”, a mai spus primarul Capitalei.