Nicușor Dan: Pasajul Ciurel poate deveni util dacă se face un studiu de trafic

Publicat: 29 sept. 2020, 09:16, de Aurel Drăgan, în News , ? cititori
Nicușor Dan: Pasajul Ciurel poate deveni util dacă se face un studiu de trafic
Podul Ciurel

Nicușor Dan, primarul general ales al Capitalei, a declarat că este necesar un studiu de trafic pentru diminuarea cozilor de la Pasajul Ciurel, iar construcția Pasajului Doamna Ghica nu are actele necesare.

Într-o declarație pentru B1 TV, Nicușor Dan declarat că pasajul Ciurel a costat oricum mai mult decât face, dar lucrarea ar putea deveni utilă dacă vor fi redimensionate anumite intersecții. „Nu o să facă mare lucru, dar măcar nu vor mai fi cozile pe care le-am văzut cu toții”, a spus Nicușor Dan.

„Aşa-numita penetrare Ciurel s-a numit în epoca Ceauşescu – pentru că atunci a fost inventat – penetraţia A1-A2, adică un drum expres prin mijlocul oraşului care să unească cele două autostrăzi, gândindu-ne că autostrada către Constanţa va ieşi pe lângă Splai, nu puţin mai înspre Pantelimon, cum iese acum. Problema cea mai mare a acestui proiect şi motivul pentru care instanţa a suspendat mai mulţi ani proiectul este că continuarea lui trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, din care bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat”, a declarat Nicuşor Dan.

În opinia sa, pentru fluidizarea traficului în zonă sunt necesare dezvoltarea transportului în comun şi proiecte de infrastructură care să direcţioneze presiunea de pe Iuliu Maniu către Şoseaua de Centură.

„Soluţia pentru acea zonă, care într-adevăr este foarte aglomerată, este 1 – cu transportul în comun şi, în special, metroul de suprafaţă. De exemplu, pe Iuliu Maniu dimineaţa vin înspre Bucureşti oameni din Chiajna şi împrejurimi, în condiţiile în care tu ai gară în Chiajna şi trenul din Chiajna până în Gara de Nord face zece minute. Numai că această linie nu există. Cu metroul de suprafaţă oamenii aceştia pot să ajungă în 20 de minute în Pipera. Şi, strict pe trafic, dacă faci Şoseaua de Centură la patru benzi şi te înţepi şi din bulevardul Timişoara, deci şi din str. Liniei, şi termini şi Prelungirea Ghencea, iei toată presiunea de pe Iuliu Maniu şi o duci către Şoseaua de Centură”, a explicat Nicuşor Dan.

Pe de altă parte, a atras atenţia că Pasajul Doamna Ghica nu are toate actele necesare, motiv pentru care lucrările ar putea fi „îngheţate” timp de două luni.

„Nu are PUZ şi nu are nici studiu de stabilitate a clădirilor învecinate. Este o construcţie ilegală, pentru care Inspectoratul de Stat în Construcţii a constatat că este ilegală. Numai că fiind campanie electorală, probabil că s-au ferit să intre într-o dezbatere cu primarul în funcţie. Pasajul Doamna Ghica este o lucrare corectă, face parte din inelul median, care urmează să fie construit şi care să fluidizeze traficul. Proiectul corect este şi cu linie de tramvai şi, în orice caz, proiectul trebuie să fie legal. Trebuie, în momentul în care ajungem în primărie, să ne uităm cu atenţie la toate actele să vedem cum putem să remediem problemele. Există riscul ca două luni – până când se face analiza pe acte – lucrările să fie îngheţate”, a declarat Nicușor Dan.