Noi reguli pentru cetățenii care vin din străinătate în România (DOCUMENT)

Publicat: 06 oct. 2020, 07:22, de Raluca I. Heroiu, în News , ? cititori
Noi reguli pentru cetățenii care vin din străinătate în România (DOCUMENT)
Coronavirus pe ambalajul alimentelor congelate în China

Luni seară, după şedinţa Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU), ministrul Sănătății Nelu Tătaru a anunțat că se impun noi reguli pentru cetățenii care vin din străinătate în România.

Persoanele care sosesc din ţări cu indice mai ridicat de infectare cu noul coronavirus decât al României se impun o serie de reguli.

Cei care stau trei zile trebuie să prezinte la intrarea în ţară un test negativ efectuat în ultimele 48 de ore.

Cei care vor să stea mai mult de trei zile în România vor intra în carantină pentru 14 zile.

Mecanismul pe ţări intră în vigoare pe 7 octombrie.

Hotărârea CNSU poate fi citită AICI.

Ministrul Sănătăţii a mai subliniat că pandemia cunoaşte o accelerare la nivelul României. 

„Suntem pe un trend ascendent în contextul unei luni septembrie marcată de reveniri la o oarecare normalitate. Evaluarea INSP arată că în această perioadă am avut o creştere a numărului de localităţi cu indice 3 şi a celor care au trecut în scenariul galben”, a spus NeluTătaru.

Prevederile hotărârii CNSU

Art. 1 (1) Se aprobă lista ţărilor/zonelor de risc epidemiologic ridicat pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, în vigoare începând cu data de 07.10.2020, prevăzută în anexă.

(2) Se exceptează de la măsura prevăzută la alin. (1), persoanele care sosesc în România din ţările/zonele de risc epidemiologic ridicat, dacă rămân pe teritoriul naţional pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) şi prezintă un test negativ pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul naţional.

(3) Persoanele care sosesc în România din ţările/zonele de risc epidemiologic ridicat prevăzute la alin. (1) şi intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile, pot ieşi din carantină după a 10 zi, dacă efectuează un test pentru SARS-CoV-2 în a 8 a zi de carantină, iar rezultatul acestuia este negativ şi nu prezintă simptomatologie specifică.

Art. 2 Organizarea de sărbători religioase este permisă numai cu participarea persoanele care au domiciliul sau reşedinţa în localitatea unde se desfăşoară activitatea, fără participarea persoanelor/pelerinilor din alte localităţi.

Art. 3 (1) Comitetele judeţene/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă au obligaţia de a se întruni în şedinţă extraordinară, în cel mult 48 de ore de la data emiterii prezentei hotărârii, în vederea analizării detaliate a situaţiei epidemiologice de la nivelul fiecărei localităţii şi dispunerii de urgenţă a măsurilor pentru diminuarea impactului riscului conform prevederilor legale aprobate prin hotărârile Guvernului şi cele ale Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă.

(2) În situaţia în care incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor la nivel judeţean ori a unei sau mai multor localităţi depăşeşte 1,5/1.000 de locuitori, ulterior măsurilor adoptate conform prevederilor alin. (1), comitetele judeţene/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă au obligaţia de a se întruni în şedinţă extraordinară, în cel mult 48 de ore de la data depăşirii pragului mai sus menţionat.

Art. 4 Se propune ca, persoanele alese la scrutinul electoral organizat în luna septembrie 2020, pentru alegerea primarilor, preşedinţilor consiliilor judeţene şi a membrilor consiliilor locale şi judeţene, să poată depune jurământul prevăzut în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, fără prezenţa fizică, prin mijloace electronice de comunicare de la distanţă, atunci când persoana în cauză se află în izolare sau carantină, în condiţiile legii.

Art. 5 Toate instituţiile publice şi private, precum şi operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în localităţile unde incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori, au obligaţia analizării modului de desfăşurarea a activităţii în vederea organizării programului de lucru în regim de muncă la domiciliu/telemuncă, iar acolo unde acest lucru nu este posibil se recomandă decalarea programului de lucru.

Art. 6 Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.