O companie românească a dat viață unui motor unic: funcționează cu benzină și GPL
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/motor-hr12-lpg.jpg)
Vedeta este noul HR12 LPG, un motor turbo de 1,2 litri cu trei cilindri, conceput să funcționeze atât pe benzină, cât și pe GPL. Pe lângă alimentarea duală, adevărata revoluție constă în utilizarea tehnologiei de injecție directă pentru petrolul lichefiat , o soluție nemaivăzută până acum la un motor produs în serie, arată motor1.com.
Tehnologie de ultimă generație și eficiență ecologică
Noul motor integrează, de asemenea, un sistem hibrid ușor de 48 de volți, cu un generator de pornire acționat prin curea și un convertor DC/DC, care poate oferi cuplu suplimentar la accelerare, poate reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 .
Performanța este de 138 de cai putere la 5.500 rpm și un cuplu de 170 Nm disponibil încă de la 2.100 rpm. Atunci când este alimentat cu GPL, motorul oferă o reducere cu 9% a emisiilor de CO2 în comparație cu benzina.
„Sosirea modelului HR12 LPG demonstrează angajamentul nostru de a oferi soluții de propulsie cu adevărat inovatoare pentru toate tipurile de combustibil”, a declarat Patrice Haettel, CEO al Horse. „Tehnologia de injecție directă pentru combustibilul GPL o face o adevărată premieră mondială pentru Horse Technologies și este o dovadă suplimentară a poziției noastre de lider tehnologic global ca experți în combustibili alternativi.”
Descoperire tehnologică
În prezent, nu există alte motoare cu injecție directă pentru GPL care să fie produse în masă la scară largă, cum ar fi HR12 LPG. Majoritatea motoarelor bicombustibil (benzină/GPL) utilizează încă tehnologia injecției indirecte, în care GPL-ul este amestecat cu aer înainte de a intra în cilindri. Acest lucru îi limitează eficiența și performanța în comparație cu benzina.
Motorul HR12 GPL reprezintă o descoperire tehnologică inovatoare deoarece combină trei inovații nemaiîntâlnite până acum într-un motor GPL: injecția directă, asistența mild-hybrid și producția la scară industrială, permițând o combustie mai precisă și optimizată, o putere îmbunătățită și o eficiență sporită, reducând în același timp consumul de combustibil și emisiile.
Tehnologia motorului merită urmărită deoarece reduce emisiile, respectă standardul Euro 6e și dispune de un sistem mild-hybrid de 48 de volți, împingând limitele inovației.