Țara care a raportat primul deces cauzat de vaccinul cu AstraZeneca

O femeie în vârstă de 50 de ani din Alberta, Canada, a decedat din cauza unor cheaguri de sânge formate după administrarea vaccinului anti-COVID-19 produs de AstraZeneca. Anunțul a fost făcut de autoritățile medicale locale, citate de Reuters.

Luna trecută, o altă provincie canadiană, Quebec, a raportat primul deces al unei persoane care primise tot vaccinul AstraZeneca.

În aprilie, Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a anunţat că formarea cheagurilor de sânge după vaccinarea cu AstraZeneca ar trebui catalogată drept efect secundar foarte rar.

Specialiștii au stabilit atunci că există „o legătură posibilă între vaccinare și cazuri foarte rare de cheaguri de sânge neobişnuite şi un nivel de trombocite scăzut”. Totuși, în continuare beneficiile vaccinului AstraZeneca sunt mai mari decât riscurile.

Vaccinurile anticoronavirus dezvoltate de AstraZeneca şi Johnson & Johnson sunt suspectate că ar provoca un tip foarte rar de cheaguri de sânge. Efectele secundare ar putea avea legătură cu metoda pe care se bazează ele, și anume vectorul viral. 

În Alberta au fost administrate până acum 253.000 de doze de ser AstraZeneca. Două cazuri de cheaguri de sânge au fost raportate și un singur deces, al femeii de 50 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole