Ovidiu Barbier, anunțul momentului! Umbrărescu solicită rezilierea a 2 contracte abia câștigate în valoare de peste 2,2 miliarde de euro

Publicat: 30 mai 2025, 15:14, de Marian Apipie și Barbier Ovidiu, în Transporturi , ? cititori
Exclusiv
Ovidiu Barbier, anunțul momentului! Umbrărescu solicită rezilierea a 2 contracte abia câștigate în valoare de peste 2,2 miliarde de euro

Este știrea momentului! Cel mai puternic constructor de drumuri de mare viteză din România, Dorinel Umbrărescu, vrea să renunțe la două contracte abia câștigate pentru proiectarea și execuția a două loturi din Autostrada Unirii (A8). Motivul: modul „defectuos și abuziv“ de comunicare între grupul de firme controlat de Umbrărescu și Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), potrivit înștiințărilor transmise de Grupul UMB.

Ovidiu Barbier, moderatorul emisiunii „Drumuri cu prioritate“ realizată în colaborare cu site-ul Puterea, a oferit o informație care devine știrea momentului: Umbrărescu solicită rezilierea a două contracte abia câștigate! Motivul pare să aibă legătură cu relația contractuală nu tocmai în regulă dintre antreprenor și conducerea CNIR, după cum rezultă din adresele transmise de UMB.

Dorinel Umbrărescu a solicitat CNIR încetarea amiabilă a procedurii de atribuire a două contracte importante de lucrări, ambele parte din Autostrada Unirii (A8). Este vorba de loturile 1C Sărățeni – Joseni și 2A Ditrău – Grințieș, ambele parte din Secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin a A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț. Valoarea totală a celor 2 contracte depășește 2,2 miliarde de euro!

Umbrărescu solicită rezilierea a 2 contracte abia câștigate în valoare de peste 2,2 miliarde de euro!

În solicitarea de încetare amiabilă a procedurii de atribuire a lotului 1C Sărățeni – Joseni este acuzată „lipsa de transparență a CNIR“ și o informare neadecvată în raport cu antreprenorul. În adresa Asocierii SA&PE Construct SRL (Lider) – Tehnostrade SRL –  Spedition UMB SRL – Euro-Asfalt se mai menționează faptul că CNIR „nesocotește principiile privind proporționalitatea și asumarea răspunderii“, compania fiind acuzată de încălcarea înțelegerii dintre părți. Contractul are o valoarea de aproape 5,9 miliarde de lei (fără TVA), aici UMB solicitând returnarea garanției de participare.

Și pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș motivele invocate sunt cam aceleași, Asocierea mai sus menționată solicitând rezilierea amiabilă a acordului contractual. Aici, contractul are o valoare de 7,3 miliarde de lei fără TVA. UMB reclamă și „lipsa de previzibilitate a conduitei pe care o are conducerea CNIR, de natură să creeze dificultăți în derularea contractului“, fapt ce ar duce la o „lipsă de încredere a subscrisei cu privire la comunicarea, interacțiunea și colaborarea instituțională și contractuală cu conducerea CNIR“.

Potrivit lui Ovidiu Barbier, informația vine chiar de la Dorinel Umbrărescu, colaboratorul Puterea postând pe Facebook și adresele transmise de Grupul UMB către CNIR.

„BOMBĂ!!!!! Dorinel Umbrărescu solicită oficial rezilierea a 2 contracte abia câștigate cu CNIR, în valoare de PESTE 2,2 MILIARDE DE EURO. Într-o discuție telefonica avută cu celebrul constructor, am aflat ADEVĂRATUL MOTIV! Motivul este «lipsa de seriozitate a conducerii CNIR în relația cu antreprenorii!!!!!».

Mai jos, în exclusivitate, documentele care probează cele afirmate mai sus.

L.E. Pe surse aflăm și că UMB a fost amenințat de conducerea CNIR… Vom verifica această informație și vom reveni“, a transmis pe Facebook Ovidiu Barbier.

Citește și: Ar putea să fie plătiți constructorii de infrastructură rutieră cu banii băncilor?