Pandemia le-a schimbat „gustul”: Ce au mâncat românii și cum a ajuns mămăliga pe primul loc

Publicat: 01 apr. 2021, 05:00, de Eliza Popa, în LIFESTYLE , ? cititori
Pandemia le-a schimbat „gustul”: Ce au mâncat românii și cum a ajuns mămăliga pe primul loc
Medical News Today

A fost de ajuns un an și mai mult de pandemie pentru ca societatea să se schimbe. Sub toate aspectele. Mai ales la nivel culinar, „statul acasă” a generat pasiuni ori chiar dependențe. Pandemia a accentuat gustul pentru gătit și cu „ajutoare”: televiziunile, serviciile de streaming și rețelele sociale.

Un nou studiu al Mastercard arată că 66% dintre români și-au îmbunătățit abilitățile culinare în ultimul an, iar o gospodărie petrece, în medie, până la aproape 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea preparatelor – o creștere de 46% comparativ cu anul precedent.

Studiul Mastercard mai arată că românii și-au îndreptat atenția către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum: mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele și cozonacul. În plus, deși mâncărurile tradiționale sunt preferate de o parte dintre aceștia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie.

Televiziunea, serviciul de streaming și rețelele de socializare au fost o sursă de inspirație pentru mulți români în alegerea rețetelor (58%).

Cinele festive, tot mai apreciate

Cu toate acestea, dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit și dorința de a avea un stil de viață mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilități (57%) și de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi. Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuință, 80% declarând că acest ritual se va menține pe termen lung.

Anul trecut a generat, totodată, o creștere a popularității „cinelor festive”, 58% dintre români spunând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiații lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătății.

În același timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor fi un eveniment recurent în calendarul social al acestora, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.

Nu în ultimul rând, în gusturile românilor s-au evidențiat anumite mâncăruri în toată această perioadă pandemică.

Cele mai populare mâncăruri, potrivit studiului Mastercard

:• Mămăligă

• Ciorbă

• Salata De Boeuf

• Sarmale

• Cozonac

• Mici

• Ciorbă Rădăuțeană

• Papanași

• Ciorbă de burtă

• Tochitură moldovenească

• Jumări

• Balmoș

• Murături

• Alivenci

• Cighiri