Patiseria „Cămara Noastră” contraatacă: Contestă închiderea și susține că e doar un șobolan mort

Publicat: 11 ian. 2024, 21:22, de Sorin Costea, în ACTUALITATE , ? cititori
Patiseria „Cămara Noastră” contraatacă: Contestă închiderea și susține că e doar un șobolan mort
Patiseria „Cămara Noastră” contraatacă Contestă închiderea și susține că e doar un șobolan mort

Produsele tradiționale românești de pe rafturile marilor rețele de magazine sunt preferatele majorității românilor pentru rețetele care le dau gustul din cămara bunicii, dar aceste atuuri sunt spulberate dacă produsele sunt preparate în condiții care încalcă normele elementare de igienă.

Demonstrația a fost făcută la un control efectuat de o echipă a Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului (CRPC) Galați la patiseria Patisgal SRL Galați, care produce gama de produse „Cămara Noastră – Poftă de România”, brand care aparține lanțului de retail Lidl.

În urma acestui control, comisarii de la „Protecția Consumatorului” Galați au propus închiderea pentru o perioadă de 6 luni a activității patiseriei din Galați după ce au fost descoperite mai multe încălcări flagrante ale normelor de igienă, de la echipamentele din bucătărie pline de mucegai sau folosirea unor ingrediente cu termenul de valabilitate depășit la prezența în spațiile de producție a unor pânze de păianjen și șobolani morți.

„Principalele deficiențe constatate au fost, utilizarea unor spații neigienizate, în care s-a semnalat prezența rozătoarelor moarte și a pânzelor de păianjen, folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu rugină, chedere neigienizate și rupte, cu depuneri de mucegai pe ventilatoare și utilizarea unor materii prime cu data durabilității minimale depășită sau fără elemente de identificare”, se spune în comunicatul CRPC Galați.

Pentru aceste abateri, comisarii de la „Protecția Consumatorului” Galați au aplicat administratorilor Patisgal SRL două amenzi în valoare totală de 15.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii în secția de producție „Patiserie” și „propunerea măsurii de închidere temporară a unității pentru o perioadă de până la 6 luni”.

„Patisgal” contestă măsurile „Protecției Consumatorului”: A fost identificat un singur rozător!?


Joi, administratorii Patisgal SRL Galați au dat publicității un comunicat în care susțin că neregulile constatate de comisarii de la „Protecția Consumatorului” nu sunt atât de grave, încât să justifice închiderea temporară a activității secției de „Patiserie”.

Ei recunosc că au fost găsite 55,5 kg de diverse materii prime cu termenul de valabilitate depășit recent, dar susțin că acestea erau depozitate pentru a fi „trimise către distrugere”. Cine poate garanta că, dacă nu ar fi existat controlul comisarilor de la „Protecția Consumatorului” acele materii prime nu ar fi fost utilizate la prepararea gusturilor românești de pe rafturile magazinelor „Lidl”.

Uluitoare este și explicația oferită de administratorii Patisgal pentru „prezența rozătoarelor moarte” constatată de comisarii de la „Protecția Consumatorului”:

„Referitor la multitudinea de șoareci, precizăm că a fost identificat un singur exemplar în izolația unui perete, nefiind vizibil sau accesibil personalului care se ocupă de întreținere.

Șoarecele nu se afla în zona de contact cu produsele finite sau cu materiile prime”, se spune în comunicatul Patisgal SRL.

Evident, explicația este ridicolă. Și un singur șobolan sau șoarece putea infesta produsele de patiserie din gama „Poftă de România”, dar existența acelui șobolan, fie el și mort, indica posibila existență unei colonii de rozătoare în spațiile Patisgal SRL.