Peste 50 de zboruri de repatriere, programate până în 13 martie pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti

Peste 50 de zboruri de repatriere sunt programate, până în 13 martie, pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti, doar miercuri urmând a fi îmbarcaţi peste 3.000 de cetăţeni străini care se aflau în Ucraina în momentul izbucnirii conflictului armat.

Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), peste 50 de zboruri de repatriere sunt anunţate, până la acest moment, pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” din Bucureşti. Acestea sunt programate pentru perioada 2-13 martie şi au ca destinaţie Atena, New Delhi, Cairo, Mumbai, Istanbul, Casablanca, Medina, Kuweit, Hindon, Lisabona, Amman şi Tbilisi.

“Pentru data de azi, 2 martie 2022, pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti au fost programate 16 zboruri charter de repatriere pentru 3.079 de cetăţeni ai altor state care se aflau pe teritoriul Ucrainei în momentul declanşării conflictului militar cu Rusia. Astfel, patru companii aeriene indiene vor opera zboruri către New Delhi, Mumbai, Hindon şi Kuweit, transportând un număr total de 1486 de cetăţeni indieni”, a arătat sursa citată.

De asemenea, compania aeriană Garuda Indonezia va opera un zbor de repatriere pentru 199 de pasageri, decolând către Medina, Royal Jordanian Air Force va opera un zbor cu destinaţia Amman (70 de pasageri), Royal Air Maroc va opera un zbor cu destinaţia Casablanca (159 de pasageri), Brazilian Air Force va opera un zbor cu destinaţia Lisabona, iar compania aeriană Turkish Airlines va opera cinci zboruri cu destinaţia Istanbul, transportând 1.165 de pasageri.

Conform sursei citate, în aeroport au fost organizate zone speciale de aşteptare pentru pasagerii care urmează a fi repatriaţi, iar aceştia au la dispoziţie un flux special destinat şi o zonă dedicată efectuării controlului de frontieră. În cel mai scurt timp, în faţa terminalului Plecări, vor fi amplasate corturi pentru a prelua pasagerii care aglomerează zona publică pe perioada aşteptării, înaintea formalităţilor premergătoare zborului. Corturile vor fi încălzite, iar pasagerii vor primi apă, ceai şi informaţii utile. De asemenea, pentru a facilita transmiterea informaţiilor către pasagerii proveniţi din Ucraina, a fost constituit un punct de traducere cu interpreţi de limbă ucraineană şi rusă.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a adăugat că a luat toate măsurile necesare pentru ca procesarea tuturor pasagerilor să se deruleze în cele mai bune condiţii, fiind suplimentat personalul propriu din aeroport şi s-a solicitat suplimentarea personalului de handling şi de control.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...