Plicurile cu pensii majorate pleacă la drum. Poșta Română, desemnată să trimită deciziile către toți beneficiarii

Publicat: 22 oct. 2025, 15:45, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Plicurile cu pensii majorate pleacă la drum. Poșta Română, desemnată să trimită deciziile către toți beneficiarii
Foto: capital.ro

Deciziile de recalculare a pensiilor vor ajunge direct în cutiile poștale ale pensionarilor. Camera Deputaților a adoptat ordonanța care stabilește că Poșta Română va fi singura instituție responsabilă pentru tipărirea, pregătirea plicurilor și distribuirea documentelor privind noile pensii. Măsura vine în contextul „micii recalculări”, iar mulți pensionari sunt în așteptarea documentelor care confirmă majorările.

Poșta Română, desemnată să tipărească și să pregătească plicurile cu deciziile de pensii

Plenul Camerei Deputaților a adoptat ordonanța de urgență care stabilește, în mod oficial, atribuțiile Poștei Române în transmiterea deciziilor de recalculare a pensiilor. Prin acest act, instituția devine furnizor exclusiv al serviciilor integrate necesare pentru livrarea documentelor.

Actul normativ explică faptul că deciziile sunt emise de casele teritoriale de pensii și transmise către subunitățile Poștei Române pe baza unui borderou. Abia după această etapă intervin serviciile de tipărire, pregătire și expediere a plicurilor către beneficiari.

„Casele teritoriale de pensii emit deciziile pentru recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii şi le transmit către subunităţile desemnate din reţeaua Companiei Naţionale Poşta Română – S.A. pe bază de borderou. Companiei Naţionale Poşta Română – S.A. i se încredinţează cu titlu de exclusivitate prestarea serviciilor de trimitere la domiciliul beneficiarilor, inclusiv a serviciilor integrate de tipărire, formare şi condiţionare a plicurilor conţinând deciziile emise”, se arată în actul normativ.

Cum vor fi distribuite deciziile și ce prevede convenția semnată

Prestarea serviciilor se va realiza în baza unei convenții încheiate între Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, Casa Națională de Pensii Publice și Poșta Română. Aceasta include atât procedura de tipărire și pregătire a documentelor, cât și modalitatea de livrare.

Documentele vor fi expediate prin servicii poștale speciale, în funcție de locația beneficiarilor. Textul oficial precizează modul de distribuire în țară și în străinătate, stabilind două tipuri de trimitere. Citatul de mai jos detaliază aceste modalități:

Distribuirea documentelor se va face prin corespondență cu confirmare de primire pentru persoanele aflate pe teritoriul României sau în state care acceptă acest serviciu. Pentru celelalte țări, documentele vor fi trimise prin corespondență recomandată, pentru a garanta primirea lor în siguranță.

Ordonanța a fost deja adoptată de Senat, iar Camera Deputaților a fost forul decizional, ceea ce înseamnă că măsura intră în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.

Ce trebuie să facă pensionarii care nu au primit încă banii

Pensionarii care nu au primit încă sumele majorate trebuie să depună o cerere scrisă la Casa Județeană de Pensii, solicitând verificarea situației. Cererea trebuie înregistrată oficial, pentru a exista dovada solicitării și a termenului de depunere.

Conform legislației adoptate în 2024, Guvernul este obligat să actualizeze anual salariul minim în funcție de inflație și productivitate, creșterea fiind aplicată de la 1 ianuarie. În cazul pensiilor, indexarea automată se face pe baza ratei inflației și a creșterii veniturilor medii.

Deși, teoretic, pensiile ar fi trebuit să crească în ianuarie 2026 cu aproximativ 7%, autoritățile au anunțat că nu există fonduri suficiente pentru aplicarea acestei măsuri, amânând astfel o nouă rundă de majorări.