Podul hobanat de 1,7 km peste Siret, proiect de 75 milioane euro, finalizat în câteva luni

Publicat: 13 iun. 2023, 19:11, de Sorin Costea, în ECONOMIE , ? cititori
Podul hobanat de 1,7 km peste Siret, proiect de 75 milioane euro, finalizat în câteva luni

Un nou pod peste Siret, cu lungimea de 1,7 km, este în construcție la Galați, lucrările fiind în stadiu avansat în raport cu graficul stabilit. Noul pod face parte din infrastructura de transport aferentă podului peste Dunăre de la Brăila.

După foarte mulți ani în care zona Galați – Brăila a fost izolată de restul țării din cauza lipsei infrastructurii rutiere de transport rapid, construirea podului peste Dunăre de la Brăila a schimbat radical situația, fiind în construcție mai multe drumuri expres, dar și un nou pod peste Siret.

În această perioadă, oficialii de la CNAIR și Ministerul Transporturilor monitorizează nu numai testele de rezistență la podul suspendat de la Brăila, ci și stadiul lucrărilor la podul hobanat peste Siret care este construit la Galați, pentru a se asigura traversarea peste Siret a Drumului Expres DX6 Brăila – Galați, la care lucrările sunt în stadiu avansat.  

Un pod „hobanat” are o cale de rulare care este susținută cu cabluri de stâlpi laterali amplasați la mijlocul construcției, nu în zonele capetelor de pod, cum se întâmplă la podurile suspendate.

Potrivit secretarului de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, care a vizitat șantierul podului peste Siret, lucrările sunt realizate în stadiu avansat și podul va fi finalizat înainte de termenul stabilit inițial.

„În șantierul Drumului Expres Brăila-Galați, continuă execuția lucrărilor la cea mai mare lucrare de artă pe care o avem în construcție, după podul de la Brăila, și anume la o super-structura mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 de metri”, a precizat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, au fost deja forați, armați și turnați 280/900 de piloți și se estimează ca până la sfârșitul lunii iulie a acestui an să se finalizeze această etapă aferentă lucrărilor de artă peste râul Siret, care cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896 de metri), podul peste Siret (307 metri), viaductul de acces de pe malul stâng (447 de metri) și pasajul peste complexul de cale ferată (139 de metri).

Companiile de construcții au pe șantierul podului 10 instalații de forat, 57 utilaje și 186 muncitori. Liniile de producție ale grinzilor vor fi mutate de la Adjud pe șantierul de la Galați.

În prezent, sunt executate lucrări de amenajare ale platformelor pentru standurile grinzilor aferente viaductului peste Siret.

La Drumul Expres DX6 Brăila – Galați, lucrările au fost realizate în procent de 65%

Pe șantierul Drumului Expres DX6 Brăila – Galați se lucrează la șanțurile pentru colectarea apelor pluviale aferente sensului giratoriu de la km 1+524, care asigură intersecția dintre Drumul Expres Brăila – Galați și drumul de legătură dintre podul peste Dunăre și DN2B și se montează parapetul aferent sensului giratoriu care va fi dat în trafic odată cu podul peste Dunăre, adică în jurul datei de 27 iunie.

„Stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galați a ajuns la 65%, iar dacă vremea va fi favorabilă și antreprenorul va menține ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024”, a mai precizat Scrioșteanu..

Drumul Expres Brăila – Galați este construit de Asocierea SA & PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Valoarea acestui proiect este de 371.416.000 lei, fără TVA, acesta fiind finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,7 km. Va avea 2 benzi de circulație, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.

Acest drum va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre dintre Brăila – Galați și Tulcea.