Podul Ciurel se deschide circulației sâmbătă, 19 septembrie 2020

Publicat: 17 sept. 2020, 20:19, de Aurel Drăgan, în News , ? cititori
Podul Ciurel se deschide circulației sâmbătă, 19 septembrie 2020

Podul Ciurel de pe șoseaua Virtuții se va deschide circulației sâmbătă, 19 septembrie 2020, la 14 ani de la startul lucrărilor. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, arată în comunicatul de presă că 90% dintre lucrări au fost realizate în ultimii patru ani.

După 14 ani de la startul proiectului și zece ani în care au stat prin tribunale, Nodul Virtuții se finalizează. Deocamdată, însă, nu va fi drumul care era dorit inițial, adică legătura dintre Splaiul Independenței și autostrada A1 deoarece nu este nicio legătură făcută cu Bd. Uverturii sau centura Capitalei.

„Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița”, spune Gabriela Firea.

Ea îl acuză pe Mihail Daneș de blocarea pentru zece ani a podului de la Ciurel și de pierderi de 10 milioane euro. Cofondator al Uniunii Salvați Bucureștiul, acesta este acuzat că are o casă în zonă și a dat în judecată Primăria.

„Concret, proiectul Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada A1 a fost inițiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneș, împreună cu asociația și susținută de domnul Nicușor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desființeze autorizația de construire, să se anuleze în instanță PUZ-ul de sector. Nu au reușit, dar s-au pierdut foarte mulți ani. Instanța a decis că nu este afectată viața de familie a celor care dețin „casa roz” și nici proprietatea privată”, arată Gabriela Firea.

Proiectul este mult mai mare

Proiectul finalizat – Nod Virtuții – este componentă a unei lucrări de amploare mult mai mare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură. Teoretic, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada.

Marius Coaje, consilier al Primarului General, spune că pentru continuarea lucrărilor este deja semnat contractul de proiectare și execuție. „Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1. Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic. Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe”, spune Marius Coaje.

În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final. De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate. Astfel, ne ușurăm munca și realizăm economii importante de timp și resurse financiare. Constructorul se află deja în șantier și se așteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri.

Nod Virtuții:

  • Lungime totală – aproximativ 1 kilometru
  • Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
  • Înălțime pilon central – 68,2 metri
  • Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
  • Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

  • 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
  • 20.000 metri cubi de balast stabilizat
  • 11.000 tone de asfalt
  • 40.000 metri cubi de beton
  • 5.150 tone tablier și armătură metalică
  • 310 tone oțel pentru hobane
  • 13 kilometri de bordură
  • 7.5 kilometri de parapete