Primăria susține că distrugerea trotuarului de la Pasajul Ciurel pentru lărgirea drumului face parte din proiect

Publicat: 01 oct. 2020, 12:01, de Aurel Drăgan, în News , ? cititori
Primăria susține că distrugerea trotuarului de la Pasajul Ciurel pentru lărgirea drumului face parte din proiect
Podul Ciurel

Saga Pasajului Ciurel nu dă semne să se încheie prea curând. Ultimele informații de pe breteaua de intrare pe Virtuții de pe pod arată că se lucrează din nou la drum, acum pentru lărgirea acestuia.

Lucrările au demarat după imaginile care arătau cum autobuzele și camioanele intrau pe sensul opus de mers sau urcau pe trotuar pentru a putea lua curba. Lucrările de acum implică dărâmarea trotuarului și lărgirea benzii.

Primăria Capitalei, însă, dă astăzi un comunicat prin care explică faptul că lucrările care se realizează erau programate, făcând parte din planul inițial.

Mai exact, „în cadrul proiectului se realizează banda de extindere a Șoselei Virtutii pe sensul Crângași-Lujerului, conform planurilor pentru acest obiectiv. Breteaua B se va racorda la șoseaua extinsă. Inițial, breteaua era racordată fără această extindere, temporar, pentru a se asigura funcționalitatea Nodului până la definitivarea lucrărilor de termoficare/canalizare”, se arată în comunicat.

Afirmațiile Primăriei sfidează, însă, logica, deoarece nu era normal să se dea drumul la trafic după care să se reapuce de lucrări. Ori s-au grăbit pentru a permite fostului primar Gabriela Firea să inaugureze pasajul, ori proiectul a fost greșit realizat, iar acum repară greșelile.

Probleme de trafic de la proiectare

Indiferent care este adevărul, problemele de aglomerație de pe pasaj la intrarea pe soșeaua Virtuții vor rămâne aceleași. Construcția pasajului a obligat închiderea sensului de mers de pe Splaiul Independenței către șoseaua Virtuții. Un drum aglomerat, unde se formazilnic coadă la orele de vârf. Dar era semaforizat, iar cei care intrau de pe Splai aveau acces ordonat către Lujerului.

Acum, cu sensul blocat, cei care vin dinspre Splai sau Grozăvești sunt obligați să urce pe pod și să coboare pe bretea, unde dau de traficul ce vine dinspre Crângași. Dar accesul nu mai este semaforizat, ceea ce mărește timpul de aștepare. În plus, sensul are o singură bandă, în timp ce pe sensul vechi erau două benzi.

Mutarea semaforului din inersecția Splai-Virtuții, aflat la câteva zeci de metri mai în față, nu este o soluție, pentru că ar elimina banda de stânga, de intrare pe Splai dinspre Crângași. Probabil soluția va fi mutarea intrării pe Virtuții de pe Pasaj mai aproape de semafor pentru a putea regla astfel prioritatea.

Problemele erau vizibile de la bun început pentru toți cei care au făcut pasajul, nu trebuie să fi un geniu pentru a realiz că se va crez un dop atunci când e oră de vârf. Dar s-a preferat continuarea lucrărilor chiar dacă nu s-a găsit o soluție.