Primele maşini hibride Fiat 500 au fost asamblate la fabrica tradiţională din Torino. Ar trebui să aducă liniştea sindicatelor şi suveraniştilor italieni
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/01/fiatrosso.jpg)
Primele maşini Fiat 500 Hybrid, din etapa de pre-producţie, au fost asamblate la fabrica tradiţională Mirafiori din Torino, urmând ca producţia de serie să înceapă în luna noiembrie, a anunţat luni conglomeratul Stellantis, care are în portofoliul său şi constructorul italian Fiat.
Peste 100.000 de Fiat 500 Hybrid vor fi produse anual
Stellantis, care deţine mărcile precum Fiat, Peugeot, Citroen, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei.
Fiat 500 este menit să revitalizeze marca Fiat în Europa şi să majoreze producţia în Italia, scrie presa internaţională.
Recent, Stellantis a promis că va investi două miliarde de euro în Italia în 2025, pentru a produce noi modele la unele din uzinele sale italiene. Stellantis are cinci fabrici de producţie de automobile în Italia, plus o unitate pentru producţia de vehicule comerciale.
La fel ca şi celelalte companii auto europene, Stellantis, al patrulea mare producător mondial de automobile, are probeleme din cauza cererii reduse, în special pentru automobilele complet electrice, dar şi de pe urma incertitudinii legislative şi a concurenţei chineze acerbe.
Industrializarea modelului 500 Hybrid progresează conform planului, producția la uzina Mirafiori urmând să înceapă până la sfârșitul anului, cu termenul-țintă stabilit pentru luna noiembrie. Producția modelului 500 Hybrid are un obiectiv estimat de peste 100.000 de unități pe an, la capacitate maximă, a anunţat constructorul italian.
Fiat 500 şi demisia CEO-ului Stellantis
Modelul Fiat 500 a fost punctul de pornire al unui imens scandal, care a culminat cu demisia CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares.
După ce a oprit producţia modelului electric Fiat 500e în fabrica Mirafiori, Tavares a fost chemat să dea socoteală în Parlamentul Italiei.
O încetinire globală a vânzărilor de vehicule electrice, parțial din cauza politicilor divergente privind stimulentele ecologice, a forțat producătorii auto din întreaga lume să își ajusteze planurile privind vehiculele electrice.
În a doua parte a anului 2024, Stellantis a comunicat sindicatelor că piața automobilelor electrice din Europa este „în mare dificultate”.
În ciuda opririi temporare a producției, Stellantis și-a reiterat la acel moment planul de a investi în Fiat 500e cu o baterie de înaltă performanță, în timp ce de la începutul anului 2026 va începe să producă noul 500 Hybrid.
În octombrie 2024, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, lucrătorii din sectorul auto italian, aflat în dificultate, au declanşat o grevă națională, cu o demonstrație masivă care a traversat centrul Romei.
Zeci de mii de muncitori din industria auto au mărșăluit pe străzile capitalei, fluturând steagurile roșii ale sindicatelor și purtând pancarte prin care cereau condiții de muncă mai bune.
Cele trei sindicate principale ale sectorului auto din Italia au cerut guvernului să apere locurile de muncă din sector și să relanseze viitorul industriei auto din Italia, începând cu producătorul auto mondial Stellantis.
În ultimii 17 ani, Stellantis și-a redus producția italiană cu aproape 70%.
Directorul general Carlos Tavares a acuzat normele UE privind emisiile de carbon pentru creșterea costurilor de producție, sugerând că grupul ar putea fi forțat să închidă unele fabrici de asamblare pentru a face față concurenței din China.
La începutul lunii decembrie 2024, Tavares a demisionat.
Producţia Fiat 500 Hybrid la fabrica Mirafiori din Torino ar trebui să să aducă liniştea sindicatelor şi suveraniştilor italieni
Cu 500 Hybrid, Fiat își extinde gama și își reafirmă legătura de lungă durată cu Italia: cu oamenii și cu valorile sale, susţine Stellantis. Noul model întruchipează relevanța socială a mărcii Fiat și legătura sa foarte strânsă cu țara și comunitățile sale, oferind o soluție adaptată pentru a contribui la tranziția către o mobilitate mai sustenabilă.
„5oo Hybrid oferă electrificare accesibilă și stil emblematic, dovadă că relevanța socială este punctul central al misiunii mărcii”, a declarat Olivier Francois, CEO Fiat și CMO Global Stellantis.
„Odată cu modelul 500 Hybrid, consolidăm producția la Mirafiori, pentru a asigura productivitatea fabricii și pentru a satisface cererea. Rădăcinile noastre sunt în Italia și nu este o coincidență faptul că cele mai emblematice două modele ale mărcii Fiat sunt produse aici: Panda la Pomigliano și 500 la Mirafiori.”
Modelul 500 rămâne unul dintre cei mai buni ambasadori ai „Made in Italy”, cu peste 70% din unități produse la Mirafiori și exportate în afara Italiei.