Prinde contur un nou pod spectaculos în zona Galați-Brăila, podul hobanat peste Siret, de pe drumul expres DEx6

Publicat: 26 iun. 2025, 07:30, de Sorin Costea, în Transporturi , ? cititori
Prinde contur un nou pod spectaculos în zona Galați-Brăila, podul hobanat peste Siret, de pe drumul expres DEx6

La câțiva kilometri de podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este în fază avansată o construcție la fel de spectaculoasă, podul hobanat peste Siret, de pe drumul expres DEx6, care face legătura între cele două orașe.

„Am fost pe Șantierul Drumului Expres Brăila-Galați pentru a verifica stadiul lucrărilor, mai ales in zona Podului peste Siret care este cea mai complexă structură și cel mai spectaculos pod construit acum, după cel peste Dunăre de la Brăila.

Progresul fizic general pe acest sector de drum expres a trecut de 90% și va fi dat în trafic în această toamnă”,

a declarat secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, după ce a vizitat șantierul drumului expres DEx6 Galați – Brăila.

Un pod „hobanat” peste Siret, cu lungimea de 1,8 kilometri

Noul pod peste Siret este un pod „hobanat”. Un astfel de pod are tablierul metalic al căii de rulare susținut cu cabluri de stâlpi laterali, nu în zonele capetelor de pod, cum se întâmplă la podurile suspendate.

Lucrările la pod sunt realizate în acest moment în procent de peste 90%, ca și la drumul expres Galați – Brăila. Au fost realizare viaducturile de acces pe ambele maluri ale Siretului iar în prezent se lucrează la montarea tablierului metalic pe care va fi amenajată calea de rulare.

Lungimea totală a podului peste Siret este de 1, 8 kilometri, acesta fiind format din mai multe sectoare, podul hobanat, viaducturi de acces la pod și un pasaj peste calea ferată.

Podul hobanat propriu-zis are lungimea 307 metri, cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 metri. Proiectul mai cuprinde viaductul de acces de pe malul brăilean al Siretului, de 896 metri, viaductul de acces de pe malul gălățean, de 448 metri și un pasaj de 139 metri peste complexul de cale ferată.

La drumul expres DEx6 și la podul peste Siret, lucrările sunt finalizate în procent de peste 90%

Potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, lucrările la drumul expres Galați -Brăila și la podul peste Siret sunt realizate în procent de peste 90%. UMB-ul lui Dorin Umbrărescu lucrează cu 250 constructori, 50 utilaje și echipamente și 45 de autocamioane.

La DEx6 s-au finalizat lucrările de asfaltare a stratului de uzură pe aproximativ 90% din suprafața carosabilului și se execută lucrările de montare a parapetului median și marginal. În cursul acestei săptămâni va fi montat gardul de protecție și va fi realizat marcajul. Se mai lucrează, în zona Galațiului, la sensul giratoriu care va face legătura cu DN2B.

La pod se lucrează la montarea tablierului metalic al podului hobanat peste Siret pe malul drept și la montarea tablierului metalic și a riglelor de rigidizare pe malul stâng.

Drumul expres DEx6 completează rețeaua de drumuri naționale în zona Galați – Brăila – Tulcea

Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,767 km. Va avea 2 benzi de circulație pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Pornește de la drumul de legătură dintre municipiul Brăila și Podul suspendat peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni, la marginea Galațiului.

Prin acest drum expres este completată rețeaua de drumuri care conectează județele Galați, Brăila și Tulcea, în zona Podului peste Dunăre și odată cu construirea drumului expres Brăila – Focșani va conecta zona la Autostrada Moldovei.

 „Drumul Expres Brăila – Galați va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea”,

a precizat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

În valoare de 450 milioane de lei, fără TVA, DEx6 face parte din proiectul Drumului Expres Focșani – Brăila – Galați – Giurgiulești, unde este Punctul triplu de Trecere a Frontierei dintre România, Republica Moldova și Ucraina. Proiectul este finanțat cu bani europeni prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.

Lucrările sunt realizate de Asocierea SA & PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.

​​