La scurt timp după inaugurare, au apărut semne alarmante de deteriorare la blocurile de ancoraj ale podului, locul în care sunt prinse firele care susțin structura. Aceste blocuri ar trebui să poată susține o greutate de până la 100.000 de tone, însă au apărut crăpături și fisuri. Cu toate acestea, specialiștii asigură că traficul și siguranța nu sunt imediat afectate de aceste probleme.
Responsabilitatea pentru reparații revine companiilor italiene și japoneze care au realizat proiectul. Alessandro Minitti, un reprezentant al antreprenorului, a subliniat că aceste microfisuri care au apărut din cauza efortului de întindere nu prezintă un risc major pentru structură din punct de vedere tehnic.
Problemele cu infiltrarea apei au apărut încă de la începutul construcției, iar pentru a face față acestor probleme, au fost necesare 26 de pompe mari pentru a evacua apa în Dunăre. Ionuț Ciurea, reprezentant al Asociației Pro Infrastructură, a explicat că aceste blocuri de ancoraj sunt situate într-o zonă cu nivelul apei foarte ridicat și, în consecință, sunt predispuse la infiltrații de apă.
Pentru a preveni coroziunea și alte deteriorări, fiecare bloc de ancoraj este echipat cu dezumidificatoare. Cu garanție pentru o perioadă de 10 ani, acest pod este o investiție semnificativă în infrastructura României, iar rezolvarea problemelor apărute este esențială pentru asigurarea siguranței și durabilității acestuia. Deocamdată, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a rămas tăcut în legătură cu această situație, în timp ce CNAIR și constructorii lucrează la soluționarea problemelor semnalate.