Probleme la Podul Suspendat de la Brăila. Au apărut infiltrații la blocurile de ancoraj. CNAIR: nu afectează structura podului

Publicat: 21 iun. 2021, 07:45, de Răzvan Zamfir, în ACTUALITATE , ? cititori
Probleme la Podul Suspendat de la Brăila. Au apărut infiltrații la blocurile de ancoraj. CNAIR: nu afectează structura podului

Recent au apărut infiltrații la blocurile de ancoraj ale Podului Suspendat peste Dunăre, la Brăila. „Apariția recentă a infiltrațiilor la blocurile de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu afectează structura podului și nici nu pun, în viitor, în pericol siguranța circulației, reprezentând o situație neprevăzută pe care CNAIR și constructorul o tratează cu prioritate”, a anunțat Compania de Drumuri.

Pe YouTube au apărut imagini video din interiorul blocurilor de ancoraj cu urme de apă care picură, imagini video alăturate apoi, pentru un plus de dramatism, altor imagini cu podul prăbușit de din Italia de la Genova.

CNAIR a reacționat duminică și a anunțat că „a solicitat o expertiză tehnică (finalizată în data de 25 mai 2021) și o intervenție de urgență în vederea remedierii acestor efecte și o monitorizare strictă și permanentă a lucrărilor efectuate la blocurile de ancoraj pe întreaga perioadă de execuție.”

Ce măsuri se pot lua

În scopul executării în bune condiții de calitate a lucrărilor de intervenție, expertiza tehnică recomandă suplimentar și adoptarea următoarelor măsuri:

  • lucrările de intervenție se vor realiza pe baza unui proiect tehnic fazat pe detalii de execuție;
  • pe tot parcursul desfășurării lucrărilor de structură, beneficiarul va asigura supravegherea lucrărilor conform prevederilor legale;
  • beneficiarul va dispune luarea măsurilor ce se impun pentru respectarea normelor de protecție a muncii specifice lucrărilor efectuate.

„Mai subliniem că în vederea evitării apariției unor consecințe asupra capacității structurale a blocurilor de ancoraj, Antreprenorul a început lucrările de etanșare a rosturilor. Aceste lucrări se realizează în baza unei proceduri tehnice de execuție aprobate de inginer”, mai spune CNAIr care precizează și că structura podului „nu va fi modificată și realizarea în continuare a acestui obiectiv se face conform cerințelor tehnice din documentația de atribuire a contractului”.

La Podul De la Brăila, în urmă cu o lună, a început ridicarea platformei de lucru, o operațiune ce va dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.

Podul suspendat de la Brăila

Podul de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1120 de m și o lungime totală de 2 km. Acesta va avea trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.