Promisiune nerespectată: metroul spre Aeroportul Otopeni se lasă așteptat până în 2028

Publicat: 02 nov. 2025, 17:28, de Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Promisiune nerespectată: metroul spre Aeroportul Otopeni se lasă așteptat până în 2028
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Linia de metrou care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni ar putea fi finalizată, într-un scenariu optimist, la sfârșitul anului 2028 sau la începutul anului 2029. Inițial, Metrorex estima finalizarea lucrărilor pentru sfârșitul lui 2027, însă semnarea târzie a contractelor și complexitatea proiectului au condus la amânarea termenului, a declarat Mariana Miclăuș, director general Metrorex, citată de Antena 3.

„Pe măsură ce lucrările avansează, se dau în trafic anumite zone. În acest moment se lucrează la studiul de fezabilitate, care va oferi toate informațiile și datele necesare”, a explicat Miclăuș.

Secțiunea Sud: progrese semnificative

Pe Secțiunea Sud, tronsonul 1 Mai – Tokyo, lucrările la structura de rezistență înregistrează progrese variate:

  • Stația Tokyo: 58% structură realizată, cu peste 39.200 metri cubi excavați și 5.200 metri cubi de beton turnați.
  • Interstația Tokyo – Aeroport Băneasa: 96% structură realizată.
  • Stația Aeroport Băneasa: 73% structură realizată, cu 911 piloți plastici și 7.470 metri cubi de beton.
  • Stația Gara Băneasa: 59% structură realizată.
  • Stația Piața Montreal: 62% structură realizată.
  • Stația Expoziției: 63% structură realizată.
  • Stația Pajura: 41% structură realizată.
  • Stația existentă 1 Mai: lucrări de relocare a utilităților, 6% structură realizată pe Linia 1 și 17% pe Linia 2.

Tunelul mecanizat TBM „Sfânta Ana” a finalizat al doilea segment între stațiile Tokyo și Aeroport Băneasa, excavând 900 m și asamblând 600 de inele de tunel.

Secțiunea Nord: de la Tokyo la Aeroport Otopeni

Pe tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni, lucrările avansează, de asemenea:

  • Stația Washington: 35% grinda de ghidaj realizată, 27% pereți mulați executați.
  • Stația Otopeni: 80% sprijinire berlineză realizată, 42% săpătura vestibulului efectuată.
  • Stația Ion I.C. Brătianu: finalizat ultimul plot de planșeu intermediar (100%), excavația radierului ajunge la 60%.
  • Stația Aeroport Otopeni: săpătura vestibulului la 42%, planșeul intermediar realizat 25%.

Lotul 1.2, de 7,6 km, este executat de Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.S. – Somet SA, contract semnat în mai 2023. Vor fi realizate șase stații noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni, completând traseul Magistralei 6 și asigurând conexiunea directă între stația 1 Mai și Aeroportul Otopeni.