Puma, “spionaj comportamental” pentru creșterea afacerii

Publicat: 28 apr. 2024, 21:30, de Viorela Pitulice, în ECONOMIE , ? cititori
Puma, “spionaj comportamental” pentru creșterea afacerii
Sursa foto: Economedia

Compania Puma, producător de articole de îmbrăcăminte și încălțăminte sport, cu prezență la nivel global, a implementat noi metode de creștere a afacerii, într-un contract cu SAP, lider de piață în domeniul aplicațiilor software pentru întreprinderi.

Printr-o soluție originală inovatoare, poate fi “spionat” interesul clienților față de brandul Puma și noile produse lansate pe piața de companie.

Puma a integrat soluția SAP Emarsys Customer Engagement, pentru a putea înțelege mai  bine comportamentul clienților, cine sunt persoanele interesate să cumpere, dar și ce doresc acestea să achiziționeze, ceea ce permite “o comunicare hiper-personalizată”, potrivit unui anunt făcut de SAP.

Aplicatia SAP Emarsys Customer Engagement poate “spiona”, comportamentul potențialilor cumpărători, inclusiv prin intermediul supravegherii accesărilor pe email de către destinatari.

Prin intermediul soluției SAP, managementul Puma poate colecta informații cu privire la ce e-mailuri deschide, parcurge în detaliu sau ignoră un client, in campaniile de promovare online.

”Cu ajutorul acestora, putem crea o imagine specifică a fiecărui client și ne putem adapta mesajele, astfel încât acesta să poată primi noutățile de care este cu adevărat interesat”, a explicat David Witts, senior CRM Manager în cadrul Puma, într-un comunicat de presă.

Solutia SAP ajuta la sondarea loialității clienților față de brand.

Noua metodă de marketing și cercetare de piață este “un element cheie” pentru “continuarea creșterii companiei”, spune Witts.

”Loialitatea în retail este, de fapt, absența a ceva mai bun”, consideră John Furner, președinte al Walmart.

“În momentul în care cumpărătorii găsesc ceva mai bun, dispar, a mai adăugat acesta. Pentru a evita acest lucru, datele integrate în mod transparent permit retailerilor să se adapteze rapid la schimbările de pe piață. Sistemele SAP fac posibilă valorificarea informațiilor din back-office și combinarea acestora cu datele obținute direct de la clienți, ceea ce, la rândul său, permite conceperea de soluții personalizate pe toate canalele de contact cu brandul”, considera Furner.

Clienții aplicațiilor SAP, generează 87% din totalul comerțului global. Tehnologiile SAP de machine learning, Internet of Things, (IoT) și de analiză avansată ajută la transformarea afacerilor clienților în întreprinderi inteligente.

Walmart s-a mentinut, în 2023, pe primul loc în comerțul de retail, cu un venit de 611,3 miliarde de dolari (570,2 miliarde de euro). Veniturile lanțului de magazine au crescut cu 6,7%, dar profitul operațional a înregistrat un declin de 11,9%, pe fondul condițiilor economice dificile la nivel global.

Vânzările grupului Puma au scăzut cu 4% ajustate la valută și cu 9,8% raportate la 1,982 miliarde euro în trimestrul al patrulea, 2023, iar venitul net a scăzut cu 42,3%, la 0,8 milioane de euro.

Vânzările pe întregul an au crescut cu 6,6% ajustate la valutăpuma.

Puma se așteaptă să obțină o creștere a vânzărilor de o singură cifră ajustată în funcție de valută și un EBIT în intervalul de la 620 de milioane de euro până la 700 de milioane de euro, pentru anul financiar 2024.