Radarele fixe revin pe șosele și vor sancționa mai mult decât depășirile de viteză

La zece ani de când au fost declarate ilegale și scoase de pe șoselele României, radarele fixe revin în forță: Guvernul și-a propus reamplasarea lor pe drumurile publice. Câteva sute ar putea fi active în foarte scurt timp și vor semnala, pe lângă depășirea vitezei legale, și conduita agresivă în trafic sau diverse încălcări ale normelor de circulație. Amenda se întocmește în lipsă și nu mai trebuie confirmată de martori.

Singura țară din Uniunea Europeană ce nu are un sistem activ de radare fixe, România va intra în rândul lumii civilizate prin introducerea sistemului de monitorizare numit „e-Sigur”.





Conform proiectului de lege (vezi aici LG-9.pdf (gov.ro), „este un ansamblu de sisteme informatice, infrastructură de comunicații, platforme hardware și software pentru stocare, procesare automată, preluare, afișare și transmitere de date, mijloace tehnice certificate sau omologate și verificate metrologic și capabilități și/ sau servicii de imprimare masivă și comunicare a documentelor”.

La ce reacționează sistemul

e-Sigur procesează automat datele de monitorizare a traficului rutier colectate și datele cuprinse în sistemele informatice și semnalează:

a) posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară;

b) posibila prezență în trafic a unor vehicule care circulă fără achitarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri.

Sistemul semnalează și încălcarea normelor de circulație pe drumurile publice, respectiv:

a) limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;

b) interdicţia sau restricţia de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;

c) semnificaţia culorii roşii a semaforului;

d) interdicția de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată;

e) trecerea la nivel cu calea ferată;

f) interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;

În cazul în care pe drumul public se creează restricții sau limitări temporare, CNAIR are obligația de a corela funcțiile e-SIGUR cu acestea.

Amenzile de tip nou

Sistemul permite procesarea manuală, de către polițiștii rutieri din cadrul Poliției Române, a semnalărilor încălcărilor legilor de circulație,

În cazul în care polițistul rutier constată săvârșirea unor contravenții, întocmește cu ajutorul platformelor software la care are acces documentele necesare parcurgerii procedurii de identificare și, după caz, procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii contravenționale.

Procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii contravenționale se întocmește în lipsa contravenientului, după stabilirea identităţii conducătorului de vehicul, menţionându – se aceasta în procesul-verbal, fără a fi necesară confirmarea faptelor de către martori sau a obiecțiunilor contravenientului, ca înscris în formă electronică.

1 COMENTARIU

  1. Poate ar fi de interes,daca tot ,,s-a nascut,,in sfarsit acest sistem,sa identifice dupa nr,de inmatriculare si autovehiculele,care circula fara asigurare R.C .A.(pentru protejarea celor care au ) si a celor fara I.T.P valabil .prin legatura cu bazele de date respective.P.S. Amenzile necontestate in termen, sa se execute silit,prin blocarea conturilor ,in vederea recuperarii sumei.(ex. ,,vigilenta ,,ANAF,in executarea impozitului IMM-urilor.prin blocarea conturilor)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...